Vi har to indvendige døre, der skal justeres, da de skraber mod tærsklen. Men der er ingen justeringsskruer på denne type hængsel. Jeg har forsøgt at løfte døren i yderkanten, løsne og stramme skruerne igen, men det gør ingen forskel.
Med venlig hilsen,
Mathias Lindskog

• Et guldfarvet dørhængsel uden justeringsskruer, monteret på en hvid dørramme.
  • Indvendigt dørhængsel uden justeringsskruer monteret på dørrammen i et hjem.
Düsseldorff
Køb en gångjärnsriktare.

• Synes
Mathias Lindskog
  • Laddar…
Mats-S
M Mathias Lindskog sagde:
Vi har to indvendige døre, der skal rettes, da de går på tærsklen. Men der er ingen justeringsskruer på denne type hængsel. Jeg har forsøgt at trykke døren op i yderkanten, løsne og stramme skruerne igen, men det er ingen forskel.
Med venlig hilsen,
Mathias Lindskog
Skru hængslet af, som sidder på karmen, sæt det i en skruestik, læg et stykke træ mod hængseldelen (som beskyttelse), ret så hængslet i den ønskede retning.
Hvis det er det øverste hængsel, skal du slå, så døren kommer tættere på karmen.

Skru derefter hængslet fast og test ... det kan kræve mere justering ...

Hvis det er en mindre justering, kan det nogle gange fungere at justere (i dette tilfælde) det nederste hængsel ved at lægge en lille afstandsstykke (typ masonitebit) "inde i hængslet" mellem dørbladet og karmdelen, og derefter lukke døren, så hængslet udvider lidt.

Senest redigeret:
Mats-S
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Køb en gångjärnsriktare.
... med risiko for at man ødelægger fastgørelsen i døren/karmen :sweat:
Ville absolut ikke anbefale den metode på denne type af innerdørsgångjärn... better safe than sorry :thinking:

Düsseldorff
Mats-S Mats-S sagde:
... med risiko for at man ødelægger fastgørelsen i døren/karmen :sweat:
Ville absolut ikke anbefale den metode ... better safe than sorry :thinking:
Nåja, du overdriver da. Har man svag fastgørelse, må man vel afmontere og bryde i skruestikken.

Mats-S
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Nåja, du tager da i. Har man svag infästning må man vel montere og løsne i skruestikken.
præcis som jeg svarede i mit første indlæg :)
Så hvorfor tage risikoen, infästningen på de hængsler ER svage, det er ikke spørgsmålet OM de er det ;)

• Synes
Düsseldorff
  • Laddar…
Hvilken del af døren rammer tærsklen? Sidder dørbladet skævt i forhold til karmen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.