5,860 læst ·
6 svar
6k læst
6 svar
Jeg vil sætte et ekstra lag gips på en gipsvæg. Lime?
Jeg vil sætte et ekstra lag gips på en gipsvæg.
Så skal man vel lægge dem med forskudte samlinger?
Men det betyder, at jeg ikke får reglar i samlingerne for de nye gipsplader?
Er det nok at lime de nye gipsplader fast og skrue gipskruer i, hvor det er muligt at ramme en regel?
Og hvilket lim i så fald?
Det er en væg i køkkenet, jeg skal gøre tykkere (markeret med rødt), så det nye køkkens længde skal passe. Væggen, hvor jeg skal udskifte køkkenet, er kun 240,5 cm. Men den skal være ca. 241,3 cm (da det nye køkken afsluttes med en dækskive, hvilket det gamle køkken ikke behøvede).
Så skal man vel lægge dem med forskudte samlinger?
Men det betyder, at jeg ikke får reglar i samlingerne for de nye gipsplader?
Er det nok at lime de nye gipsplader fast og skrue gipskruer i, hvor det er muligt at ramme en regel?
Og hvilket lim i så fald?
Det er en væg i køkkenet, jeg skal gøre tykkere (markeret med rødt), så det nye køkkens længde skal passe. Væggen, hvor jeg skal udskifte køkkenet, er kun 240,5 cm. Men den skal være ca. 241,3 cm (da det nye køkken afsluttes med en dækskive, hvilket det gamle køkken ikke behøvede).
Senest redigeret:
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
Begynder du med en halv skive, så bør du jo have en regel bag ved samlingen
http://www.knaufdanogips.se/index.p...yta-presentation/limning-av-gipsskiva-pa-vagg
Jeg har dog anvendt almindeligt hvidt trælim, når jeg har sat gips på gips, og det ser ud til at sidde som bjerget flere år senere.
Jeg har dog anvendt almindeligt hvidt trælim, når jeg har sat gips på gips, og det ser ud til at sidde som bjerget flere år senere.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 indlæg
Hvidlim og gipsens papir er vel aldeles udmærket, men det behøver pres under tiden det tørrer, så det går at trække skrue bare i gipen i samlingerne, skruerne tager man ud derefter.
Protte
Protte
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Vill sätta upp TV på väggen, blir inte klok på reglarna
Inredning -
Vill sätta upp en ringklocka, hur gå tillväga?
Teknik -
Har två taklampor jag vill sätta upp, men vet inte hur jag ska fästa dem?
Belysning -
Vill sätta upp min nya jordade lampa ovanför köksbordet men uttaget är ojordat. Hur gör jag?
Frågor och svar om el och teknik -
Vill ha tips på slå ut eller sätta upp väggar kök/vardagsrum
Planlösningar