Hej Pro's,

Jeg har for første gang forsøgt mig med at støbe en bordplade i beton, som jeg tænkte at have til en køkkenø.
Jeg har nu støbt den ved at bygge ramme med lægter på en formspånplade og fyldt med 4 sække finbeton og armering i det midterste lag. Jeg blandede maks med vand (3L vand/25kg sæk) og piskede godt (ca. 15 min og lod stå og piskede derefter 5 min igen)
Direkte efter støbning rakede jeg over den øverste overflade, som jo bliver undersiden af bordpladen samt bankede undersiden med en gummihammer i ca. 30 min.

Nu når jeg tog pladen af, er der en masse huller i overfladen, så jeg blev så pokkers skuffet over, at det blev så dårligt.
Hvad spartler man bedst dette med, før jeg vandsliber og imprægnerer den?

Banke med hammer er ikke nok - det opdagede jeg på den "hårde måde".
En slagboremaskine med stålstang, som man kan bruge som betonvibrator, er nok bedre.
Vores plade bruges til et havebord, så en lidt ru overflade med små "luftboblehuller" gør ikke så meget.
Jeg jævnede dog overfladen med en diamantslibeskive i vinkelsliberen.
Måske kan man bruge flydespartel til gulve til at fylde hullerne, men det bliver nok ikke lige så holdbart som den omgivende beton...

På arbejdet udbedrede vi porer i beton med farvet epoxy. Resultatet blev helt okay, dog vil du blive nødt til at slibe og polere overfladen.

S sixten88 sagde:
På jobbet åtgärdade vi porer i betong med färgad epoxi. Resultatet blev helt okey dock kommer du behöva slipa och polera ytan
Okay... ved du hvor man køber sådan noget?
Googlade "färgad epoxy" men fandt mest en masse bådsider.

Jeg overvejer at blande lidt mere finbeton af forskellige slags, som jeg brugte, da jeg støbte pladen, og forsøge at "spartle" den jævnere, men det er måske en dårligere idé end epoxy...

Nejnejej...

Ikke gelcoat :rolleyes:

Violina Violina sagde:
Nejnejnej..

Inte gelcoat :rolleyes:
Hvorfor? Fæster på betonen, kan lignes ved ballast, kan slibes og er bestandigt.

S sixten88 sagde:
Hvorfor? Fæster på betonen, kan sammenlignes med ballast, kan slibes og er holdbart.
Fordi det ikke kan "forbedres" uden at skulle fjernes helt, hvis man har brug for at gøre det om.

Løsningen staves expanderbeton. Altså ikke løsningen på din allerede støbte plade men på den næste.

• Synes
sixten88
  • Laddar…
S sixten88 sagde:
Dette burde helt klart funke [link]

eller noget andet farvet epoxispackel
Produkten du linker til er ikke et epoxispackel, men en polyesterprodukt.
Polyester fæster nok ganske dårligt på beton, epoxy er et bedre alternativ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.