Hej!

Skal isolere min plade med celleplastplader, da jeg derefter skal støbe et flydende betonggulv med gulvvarme.

Pladens overflade er lidt ujævn støbt (buler og sådan). På visse steder er der ca. 30 mm forskel mellem højeste og laveste punkt. Tænkte at jævne overfladen, så celleplastpladerne ikke knækker.

Hvilket materiale kan jeg bruge, sand, singel, lecakugler, noget andet grusmateriale?

Eller er det bedst at flydespartle eller finknuse overfladen?

Vil jo helst bruge noget, der er billigt og går hurtigt.

/ Xilak

Burde vel gå godt med flydespartel. Ikke så billigt men det går hurtigt og er let at få jævnt.

Kan man ikke udhule pladen lidt ved bulen(bulerne) for at slippe for flydespartel?

Ja, det bliver nok til, at jeg forsøger at banke bulerne ud. Vinder jo på den måde også lidt højde.

Tak for svarene!

/ Xilak

Sand siger jeg.

Jeg mente at udhule isoleringen :)
Men sand lyder som en ypperlig idé, din egen idé med at fjerne dem med en mejsel går nok også aldeles ypperligt.

Og jeg siger lecakugler. Hvorfor lægge fugtbindende sand, når du kan lægge leca, som fungerer som isolering? Ikke fordi jeg er særligt kyndig, men du burde kunne droppe celloplasten og køre leca hele vejen og så støbe ovenpå det.

mats_o:

Har jo overvejet lecakugler, men læste et eller andet sted, at de bør tørres, før de dækkes. Læste et eller andet sted, at lecakugler kan have ret høj fugtighed, hvis de ikke er tørret ordentligt efter fremstillingen, er der nogen, der ved mere om det?:confused:

Tror jeg får bedre isoleringsværdi med celleplast end med lecakugler.

/ Xilak

Efter tip fra en professionel brugte jeg Dolomit. Jeg købte en grov knust variant med ca. 4 mm kornstørrelse, som jeg brugte, hvor der var meget at fylde, og en finknust for at udfylde mindre fordybninger.

Den grovknuste fandt jeg hos flisefirmaet, den finknuste sælges som havekalk.

Fordelen med Dolomiten er, at kornenes hæfter lidt sammen, så det ligger bedre fast end sand.

Dolomit er svagt vandopløselig, så hvis du har meget fugt i pladen, kan sand være et bedre valg.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.