H
please accept my apologies for the English.

Hello everyone. Jeg er i de sidste faser af at bygge et hus og er kommet til isoleringen af garagen - en opgave vi besluttede at tage på os selv, som vi nu har fundet ud af kræver mere arbejde end vi havde planlagt.

Vi har isolering, de plastiske vandtætte plader, tape osv. til at udføre denne del af arbejdet, men vores bygherrer har nu bedt os om at sørge for fastgørelsen til gipspladerne (jeg tror, at termen er glesning).

Jeg har ingen erfaring med dette og undrer mig over, hvilken dimension af træ vi skal bruge, hvilken slags afstand vi skal have (er det bare CC 60 fra gulvet og op).

Dette kan virke som et simpelt spørgsmål, men jeg håber, at I har et par minutter til at hjælpe mig.

H Hudson0804 sagde:
please accept my apologies for the English.

Hello everyone. I am in the final stages of building a house, and have come to the insulation of the garage - a task we decided to under take ourselves, which we have now found needs more work than we had planned.

W have insulation, the plastic weather proof sheets, tap etc to do this part of the job, but our builders have now asked that we sort out the fixing for the plaster boards (I think the term is glesning)

I do not have any experience of this and was wondering, what dimension of timber do we use, what sort of spacing do we have (is it just CC 60 from the floor up).

This may seem like a simple question, but I do hope that you have a few minutes to help me.
Jeg er ikke sikker på præcis, hvad du mener med "fixing of plaster boards". Normalt bruger man ikke det på vægge. Gipspladerne skrues blot direkte ind i vægstolperne. Nogle mennesker kan lide at sætte OSB eller krydsfiner først (for at kunne skrue ting let ind overalt på væggen).

Hvis du har gipsplader i loftet, bruger man normalt 28x70 "glespanel" med 300 mm afstand fra center til center.

H
Måske kan jeg vise dig et eksempel med et billede.

https://imgur.com/a/yiWNdYH

Som du kan se, er væggen isoleret, derefter er plastfugtspærren blevet lavet, og ovenpå dette er der krydsfinerstrimler.

Det er det ekstra træ, jeg er usikker på.

Håber dette hjælper med at forklare det bedre.

Put isolering mellem det ekstra træ. Rummet er godt for ikke at perforere plastikken, når du sætter hylder op osv. Glem ikke at sætte en i bunden.

Overvej at bruge OSB eller krydsfiner bag gipspladerne for lettere at fastgøre ting på væggen og øget stivhed.

H
Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Sæt isolering mellem det ekstra træ. Pladsen er god for at undgå at penetrere plastikken, når du sætter hylder osv. op. Glem ikke at sætte en i bunden.

Overvej at bruge OSB eller krydsfiner bag gipspladerne for lettere at sætte ting på væggen og forøget stivhed
Vi havde overvejet OSB, men lige nu har vi brug for blot at isolere væggene og få det klar til bygningsarbejderne, der skal komme og hænge gipsplader op.

Jeg tror ikke, jeg forklarer mig særligt godt. Undskyld for forvirringen.

Her er en beskrivelse af, hvad du har brug for
Diagram af vægkonstruktion med lag af ekstra isolation, krydsfiner, gips og plastik markeret. Vejledning om overlapning og dimensioner er angivet.

Btw upload venligst billederne direkte til forummet og indsæt dem i dit indlæg

H
Tak for billedet, jeg er en smule mere forvirret, da da jeg talte med mine byggefirmaer, fortalte de mig, at jeg ikke behøver OSB og i stedet lave en ramme med krydsfiner.

Jeg tror, jeg bliver nødt til at få nogen til at forklare det personligt, da jeg tror, der er noget, jeg mangler i oversættelsen.

Hvor skal man lave den ramme?

Hvis du kun sætter gips, skal du ramme bjælkerne med skruerne, hvis du vil montere noget tungt.

H
Jeg tror, at byggerne ønsker den samme slags cc60 afstanden træ, som man ville bruge til et tag, før man sætter gipsskiver på det.

Vi har bedt om afklaring, da OSB virker som en lettere opgave.

You are missenterpretating. The spaced wood should be there anyway. Men du already have most of it in billedet

H
Ah nu forstår jeg. Det billede er ikke den rigtige væg. Væggen er uisoleret lige nu. Men jeg tror, at jeg ved, hvad jeg skal gøre.

Jeg beklager, at dette har været så forvirrende, men jeg har ikke stor viden om byggeri.

Du kan se disse Youtube-klip for at forstå mere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.