Vågnede i nat og gik på das. Intet mærkeligt ved det. Men det endte med, at jeg var utilfreds med, hvordan karmene sad, så jeg rev det hele ned igen. Og fordi det er 4. gang, jeg gør det, skal jeg lave nye huller... købe nye karme osv. Så det kan være en god anledning til at forsøge at dæmpe lyden fra vaskemaskinen endnu mere! Men hvordan skal jeg bygge? Det bedste ville nok være at bygge en væg, hvor reglarne fastgøres i gulv og loft og ikke mod den eksisterende, så vibrationer ikke spredes? Maks jeg vil bygge ud er 5-10 cm... så det ikke bliver for trangt at gå ud i køkkenet.
Måske er det bedre for mig at hyre en snedker... men vil gerne gøre lidt selv, så jeg lærer. Så må tage det som en "uddannelsesomkostning". Men begynder at blive træt af aldrig at blive færdig, så tager gerne imod tips om gode snedkere i Göteborg-området, som er fleksible. Masser af projekter i lejligheden, der skal afsluttes... træt af at jagte håndværkere, der ikke kommer, når de har lovet. Måske endda nogen arbejdslysten, der besøger dette forum og har lyst!

http://img413.imageshack.us/i/foto003l.jpg/

Jeg tror ikke, at lydisolere den vægdel på billedet vil give særligt meget lyddæmpning - problemet er, at døren sidder der, og uanset hvad du gør, vil lyden slippe ud, medmindre du også sætter en speciel dør ind - og problemet med det er, at disse som regel er helt tætte, og det er ønskværdigt, at der er træk ved dørspalter til toiletter på grund af ventilationen.

Den mest almindelige måde at lyddæmpe billigt plejer at være at sætte dobbelte gipsplader, hvor man udnytter fugemassen i det underliggende lag. Det fungerede meget godt i børneværelset, som jeg byggede om.

Hvis det er sådan, at væggen vibrerer, ville jeg forsøge at afstive den, slå lidt på væggen og tjekke, om den vil vibrere og hvor den gør det - hvis det er i over- og underkant, er det ikke så godt - men hvis det er midt mellem reglar, kan du bare smide lidt mere gips op, så burde det ordne sig. Eftersom det er en væg mod vådrum, find ud af, hvor reglarne går, og sørg for ikke at skrue i vandrør eller el. Det nemmeste er måske at rive den nuværende beklædning ned, hvis det er plader, for at være helt sikker på, at man ikke laver en fejl - så kan du også sætte flere reglar i væggen, hvis det skulle være nødvendigt for at afstive den.

Men som sagt, vær forsigtig, så du ikke skader noget - husk også, at badeværelset bør have et tætningslag - dette må absolut ikke brydes, så brug de rigtige skruer og de rigtige plader.

Skrotter den plan. En tætdør bliver ikke god. Som du siger...bliver ikke godt for ventilationen. Så spiller ingen rolle hvor tyk væggen bliver. Døren vil lække lyd alligevel. Tak for svaret!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.