Ved ikke rigtigt, hvor dette passer, men jeg har håndværkere her, som blandt andet har efterisoleret samt sat ny facadebeklædning.

Nu bemærkede jeg i dag, at de ikke har trukket kanalen til Pax-ventilatoren helt ud, men i stedet lukket den med isolering samt facadebeklædning oven på. Så al fugtig luft fra badeværelset er blæst direkte ind i den nye isolering og facadebeklædning.

Den gamle isolering sidder stadig på væggen, og på den er der bygget et ventilationshulrum og derefter isolering og så facadebeklædning.

Det har stået sådan her i ca. 4 måneder.

Hvad gør man? Skal man åbne væggen og kigge, eller tørrer det?
 
men hvad er det for klamphuggere...

Først og fremmest skal du jo lave hul til afløbet, hvis du skal fortsætte med at bruge ventilatoren.

Så tror jeg absolut, at du har brug for at åbne op og tørre ud. Hvis der er blæst fugtig luft direkte ind i isoleringen, er der nok en del af det, der stadig sidder der desværre.

Men jeg synes, at du skal tage dette med håndværkeren — om ikke andet for at kræve erstatning.
 
Ja det var ren held at jeg opdagede det. Nu når det er blevet koldt, kunne man tydeligt se udefra, at der var noget mærkeligt.

De skal komme i dag til morgen og kigge.
Så vil de sandsynligvis save op for udløbet.

Følelsen jeg har er, at vi må få Ocab eller Oktopal herhen til at vurdere fugten i væggen samt de nødvendige foranstaltninger. Forhåbentlig er det muligt at tørre uden at skulle åbne det hele, det ville være ødelæggende.

Heldigvis er entreprisen ikke afsluttet endnu, så jeg har lidt at presse på med.
 
  • Sort trævæg med to vinduer om natten, oplyst af en udendørs lampe. Sne ligger øverst til højre, og der ses en skygge på væggen.
Lyder godt at tage en udenforstående bedømmer med ind — helt rigtigt!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.