Ja, det evige spørgsmål i dette forum. Bliver ikke klog, uanset hvor meget jeg læser om det.
Vi har købt et hus fra -23 og skal nu gå i gang med at gøre toilettet større.
Vi vil tage en stor del af et andet rum, der engang var et køkken. En hel væg er mod ydervæg. Hvordan isolerer vi nu?

Og i det gamle køkken, som nu bliver en del af badeværelset, var der en ventilationsluge til det gamle spisekammer. Hvordan lukker jeg denne på den bedste måde? Hvad fylder jeg med for at undgå fugt? Det er et træhus, der i 60'erne blev pudset.

Du reglar ydervæggen op med 30 cc, isolerer og derefter plast (dampspærre). Derefter sætter du en 15 mm plyfa og så gips, her kører du med forskudte samlinger, så har du en stabil væg, som du kan kakkelere og skrue i som du vil. Og indervæggene gør du lige sådan, men ingen plast på disse. Ventilen tætner du med almindelig isolering, og på indersiden sætter du plast, som du taper fast ordentligt. Og gips. Eti..

etiol sagde:
Du reglar op ydervæggen med 30 cc, isolerer og så plast (dampspærre)
derefter sætter du en 15 mm plade og så gips, her kører du med forskudte samlinger,
så har du en stabil væg, som du kan fliseklæde og skrue i, som du vil.
og indervæggene laver du på samme måde, men ingen plast på disse.
ventilen tætner du med almindelig isolering, og på indersiden sætter du
plast, som du taper fast ordentligt. og gips.
Eti..
Fedt! Det var mest dampspærren, jeg var i tvivl om! Tak for hjælpen!

Skal der virkelig dampbarriere der, hvis det skal blive badeværelse og få tætningslag bagefter?

Tor H sagde:
Skal der virkelig en dampspærre op, hvis det skal blive et badeværelse og der lægges vådrumssikring bagefter?
Nope, så bliver det dobbelt vådrumssikring og det er ikke anbefalet. Hvorvidt man skal plastre et hus fra den tid overhovedet, er der meget delte meninger om, man må nok læse op på det og derefter komme frem til en egen beslutning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.