Vi har et træhus fra -64 senere tilbygget -86 i liggende træpanel. Det bliver lidt som et "sommerhus" og nu har vi besluttet os for at fjerne træpanelet og sætte Sto med hvid puds.
Vi har talt med alt fra snedkere, facadefolk, byggemarkeder, og overalt får vi forskellige svar på isoleringen og luftrum. Jeg er desperat, da jeg starter om tre uger.
Huset består indefra af gips, 60 reglar, isolering, plast, asfaltplade, små reglar samt fjeldpanel. Jeg overvejede selv at fjerne fjeldpanelet og de små reglar og derefter lade en snedker sætte ekstra isolering (gips) for derefter at lade et facadefirma sætte sto og male.
Mit spørgsmål er så - kan vi beholde asfaltpladen og sætte ekstra isoleringen direkte på den, eller skal vi have de små reglar tilbage som et luftrum, eller skal vi fjerne asfaltpladen for ikke at få fugtproblemer. Jeg tror, der findes lige så mange mennesker i Helsingborg som svar, jeg har fået, og derfor vender jeg mig til de højst kompetente kammerater jeg har fået i dette forum.
Taknemmelig for svar