Jeg skal skifte gulvet i stueetagen i mit sommerhus, og så kommer jeg til spørgsmålet om, og hvordan man skal isolere der. I dag ligger der nogle ekstra træbrædder som isolering, men de er dårlige, så jeg er nødt til at gøre det om.
Hvordan skal man tænke her? Kan man lægge almindelig glasfiberisolering? Skal man plastre? Eller er det måske bedre med celluloseisolering?
Hvordan skal man tænke her? Kan man lægge almindelig glasfiberisolering? Skal man plastre? Eller er det måske bedre med celluloseisolering?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Er det en kælder/uopvarmet betonplade, skal du nok sørge for, at intet organisk materiale kommer i kontakt med den - for at sikre mod fugtproblemer.E erik211 sagde:Jeg skal udskifte gulvet i stueetagen i mit sommerhus, og så kommer jeg til spørgsmålet om og hvordan man skal isolere der. I dag ligger der nogle ekstra træbrædder som isolering, men de er dårlige, så jeg er nødt til at lave det om.
Hvordan skal man tænke her? Kan man lægge almindelig glasuldsisolering? Skal man plastre? Eller er det bedre med celluloseisolering måske?
Måske fungerer det med EPS eller lignende og flydende gulv ovenpå? Ellers et nivellessystem eller lignende.
Plast i gulv på et sommerhus ville jeg have undladt, det føles som mere risiko for, at det indespærrer fugt end at man skulle presse nogle mængder den vej ud.
Klik her for at svare