Hej forat!
Sidder med forprojektering af min kælder, den skal blive boligareal, badeværelse og opbevaring.
Kigger på isodräns forskellige tilgange og min interesse faldt på deres lavtbyggende løsning.
- afretningslag
- 200mm isodrän
- aldersbestandig plast
- gulvspån/pladeskive med gulvvarme
- laminat/trægulv
Surfet rundt på nettet uden at finde meget information om erfaringer og holdninger.
Er der nogen, der har prøvet det og vil fortælle mere?
Væl mødt!!
Sidder med forprojektering af min kælder, den skal blive boligareal, badeværelse og opbevaring.
Kigger på isodräns forskellige tilgange og min interesse faldt på deres lavtbyggende løsning.
- afretningslag
- 200mm isodrän
- aldersbestandig plast
- gulvspån/pladeskive med gulvvarme
- laminat/trægulv
Surfet rundt på nettet uden at finde meget information om erfaringer og holdninger.
Er der nogen, der har prøvet det og vil fortælle mere?
Væl mødt!!
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 indlæg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 indlæg
Vi anvendte Isodrän, da vi gjorde vores kælder i stand. Dog valgte vi at fjerne alle organiske materialer, så på et tyndt afretningslag og Isodränplader støbte vi et betongulv med vandbåren gulvvarme, som derefter fik klinker på.
Rummene i kælderen bruges i dag som tv-stue, vaskerum (kun tæthedsmembran omkring gulvafløbet) og badeværelse (diffusionsåben tæthedsmembran).
Huset er bygget i 1936, så der er ikke noget kapillarbrydende lag udvendigt i øvrigt.
Har ikke oplevet nogen problemer med den løsning, har givet et godt miljø i kælderen.
Rummene i kælderen bruges i dag som tv-stue, vaskerum (kun tæthedsmembran omkring gulvafløbet) og badeværelse (diffusionsåben tæthedsmembran).
Huset er bygget i 1936, så der er ikke noget kapillarbrydende lag udvendigt i øvrigt.
Har ikke oplevet nogen problemer med den løsning, har givet et godt miljø i kælderen.
Har du haft tid til at komme videre med at bygge på denne måde? Jeg er lidt nysgerrig på det også. Eventuelt ser jeg en problematik ved eventuelle stop i afløb i nærliggende vådrum. Det ville jo på den anden side ikke være skidesjovt uanset.
Talt direkte med isodrän?
Talt direkte med isodrän?
Klik her for at svare