Hej forat!

Sidder med forprojektering af min kælder, den skal blive boligareal, badeværelse og opbevaring.

Kigger på isodräns forskellige tilgange og min interesse faldt på deres lavtbyggende løsning.

- afretningslag
- 200mm isodrän
- aldersbestandig plast
- gulvspån/pladeskive med gulvvarme
- laminat/trægulv

Surfet rundt på nettet uden at finde meget information om erfaringer og holdninger.

Er der nogen, der har prøvet det og vil fortælle mere?

Væl mødt!!

ullet
Vi anvendte Isodrän, da vi gjorde vores kælder i stand. Dog valgte vi at fjerne alle organiske materialer, så på et tyndt afretningslag og Isodränplader støbte vi et betongulv med vandbåren gulvvarme, som derefter fik klinker på.

Rummene i kælderen bruges i dag som tv-stue, vaskerum (kun tæthedsmembran omkring gulvafløbet) og badeværelse (diffusionsåben tæthedsmembran).

Huset er bygget i 1936, så der er ikke noget kapillarbrydende lag udvendigt i øvrigt.

Har ikke oplevet nogen problemer med den løsning, har givet et godt miljø i kælderen.

Jeg forstår, at beton ovenpå er et almindeligt resultat, der skal give tilfredsstillende resultater, men jeg gjorde nok ikke mit spørgsmål klart nok. Det, jeg er nysgerrig på, er deres lavtbyggende metode ifølge billedet.

• Byggeri tværsnit med grundsula, plastfolie, celleplast, isodrän og afretningslag. Viser lavt byggeteknik med fokus på materialelag og filterdug.
Har du haft tid til at komme videre med at bygge på denne måde? Jeg er lidt nysgerrig på det også. Eventuelt ser jeg en problematik ved eventuelle stop i afløb i nærliggende vådrum. Det ville jo på den anden side ikke være skidesjovt uanset.

Talt direkte med isodrän?

• Synes
Joakim654
  • Laddar…
Packepk Packepk sagde:
Jeg forstår, at beton ovenpå er et almindeligt resultat, som skal give tilfredsstillende resultater, men jeg gjorde nok ikke mit spørgsmål klart nok. Det, jeg er nysgerrig på, er deres lavt byggende metode ifølge billedet
Gjorde du dette?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.