Vi er ved at isolere et hus med skråtag (plader af stenuld, dampspærre og gipsplader), hvilket vi skal gøre selv.
Vores husbygger står dog for installation af ventilationsanlæg med rør og don til udsugning, og også installation af kamin med tilhørende rør.

Rørene og donene til ventilationen er ved at blive monteret, men husbyggeren vil vente med rørene til kaminen. De siger, at det normalt ikke gøres før isolering (men i stedet efter maling).
Jeg synes, det lyder helt forkert - det må være meget lettere og sikrere at installere rørene til kaminen inden skråtaget isoleres.

Jeg mistænker, at det bliver svært at sikre, at dampspærren bliver tæt, når man laver en rørføring efterfølgende.

Hvad siger I, der ved noget?

Jeg lavede dampspærre først, så brændeovnen, men man får med en slags dug som skal tilsluttes mod dampspærren så det går nok hvilket som helst.
Jeg isolerede dog med løsuld.

Ulempen ved at gøre det senere kan jo være, at man får en masse spor og snavs ned i isoleringen, jeg fik mit på plasten, det som ikke faldt ned på gulvet var let at tage med støvsugeren.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.