Hej!

Min far har en brændeovn, som jeg overvejer at købe, men jeg overvejer, hvilke regler der gælder. Jeg tænkte på at placere ovnen i et hjørne og føre skorstenen gennem et hul i væggen (almindelig rørskorsten). Væggene er af træ, så hvordan skal jeg gøre for at installere den. Skal man sætte gips på væggene, eller kræves der mere? Hvordan skal man gøre, hvor røret går ud i væggen?

Her er ovnen:

http://www.ofendirekt.com/Image22.html

Tak på forhånd!

Jeg synes, du skal tage kontakt med skorstensfejeren, som så skal godkende det og tjekke med ham. Vis ham da, hvilken slags brændeovn du har tænkt dig at installere. Hvis den er ældre eller på anden måde ikke opfylder de krav, der findes i dag, kan du få restriktioner på fyringen. At kun fyre en gang om måneden sænker ikke elomkostningerne så meget, og hyggefyring vil man måske have oftere end det.

Montagevejledningen for skorstenen, som du har tænkt dig at bruge, bestemmer hvilke afstande der gælder, og hvordan gennemføringerne skal være udformet. Der findes både skorstene der kræver og ikke kræver skakt ved gennemføringer.

Det er skorstensfejeren, der i sidste ende skal godkende installationen, så ved tvivl kan man altid rådføre sig hos ham. Der kræves desuden en byggetilladelse til kommunen.

Hvad betyder: "Backfach - nicht möglich"

Hvad er det, der ikke er muligt??

bakanslutning ikke mulig. 8-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.