Hej

Vi har snart en færdig overetage og har kigget rundt hos forskellige trappeproducenter. Tilbuddene har ligget mellem 80-110 000:- men så fandt jeg Arké (sv.arke.ws) som fremstiller byggesæt. Var og kiggede hos en forhandler i dag og må sige, at den virker helt ok. Det minus der er, er at håndlisten er af PVC som skal se ud som træ. Men det opvejes af prisen.... mildest talt... Under 20 000:- for en spiraltrappe med en diameter på 160 cm.

Nogen der har erfaring med denne trappe?

Trapper findes jo også meget billigere hos almindelige byggemarkeder.

bryggtomten sagde:
Trapper findes jo også meget billigere i almindelige byggemarkeder.
På byggemarkederne findes der flere producenter i prisklasserne 15-40kkr og opad, bl.a. Arke.

Jeg satte en 120cm Arke-trappe ind i vinters og er tilfreds med den. Centrumstolpen, trappetrinene og balustraspindlerne er helt OK. Rækværket, som du siger er i PVC, er ret OK alligevel, for det er let at forme (efter lidt overvejelse om, hvordan man skal gøre).

Det, der ikke blev helt OK, er overgangen fra trappens håndliste til balustrarækværket. Der behøvede man sætte to stk. 90° overgange ind, og det duer ikke kun at lime med det cyanoakrylatlim, der følger med.

I det hele taget er jeg helt tilfreds og synes, at rækværket er OK, da jeg valgte den mørke kirsebærvariant.

Hvis du er i tvivl om PVC-følelsen, så saml trappen først. Køb derefter håndlister i træ ved hjælp af den medfølgende håndliste som skabelon.

/A

Hej!

Er der nogen, der ved, hvor i Stockholm man kan se bla Arké trapper? Jeg har brug for en vindeltrappe mellem etage 2 og 3 derhjemme. Skal op i weekenden og vil gerne se en trappe "live", inden jeg evt. bestiller en!

Tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.