Hej,
Har en måske ikke alt for simpel spørgsmål men, skal bygge et 1 1/2 plans hus med uindrettet overetage og gøre det selv bortset fra el og vvs, nogen der kan give sig i kast med et gæt om hvad det kan koste i materialer? Arealet er 63m2. Havde tænkt et badeværelse med bruser, 1 stort soveværelse med walk-in-closet, opholdsrum, opbevaringsrum/walk-in-closet, samt 2 mindre soveværelser.

Skal under alle omstændigheder blive rigtig spændende.


Ha' det godt!
 
Tja, ville gætte på et sted mellem 250-300 000 sek, måske...kommer an på hvor "luksuriøst" du har tænkt dig det. Selvom vvs og kakling er med i prisen.
 
Webe sagde:
Tja, skulle gætte på et sted mellem 250-300 000 sek, måske...afhænger af hvor "luksuriøst" du har tænkt dig at have det. Men vvs og flisebelægning er med i prisen.
Hvis man bygger det selv, får man en meget luksuriøs overetage for den pris.
Er netop i gang med vores overetage og har badeværelset tilbage, regner med ikke at komme over 150 000 :-.
Har haft hjælp med el og vvs, ellers gjort alt selv.
Arealet er 70 kvm, 2 soveværelser, alrum, klk, badeværelse.
 
Webe sagde:
Tja, skulle gætte på et sted mellem 250-300 000 sek, måske...afhænger af hvor "luksuriøst" du har tænkt dig det. Fast vvs og fliser er med i prisen.
Ehhh ?? hvad får 63kvm til at koste 250-300.000 ? Nja der tror jeg nok, at du har taget godt i !
 
Hej og tak for alle indlæg, syntes nok at 250-300000 lød voldsomt meget... godt at høre, at der er håb om at klare sig med meget billigere end det... kender desuden vvs- og el folk, så det skal nok løse sig billigt det med. Kan vel benytte muligheden til at spørge om en ting mere så, overetagen siger alle, at det er unødvendigt med vandbåren gulvvarme (har det i stueetagen), er det værd at have det ovenpå også, eller har man ingen nytte af det, varme stiger jo som bekendt opad... :) Har fået pris på ca. 20000:- + sammenkobling på gulvvarme ovenpå, eller er det nok/smart at have elradiatorer i 3 værelser ovenpå?
 
Jeg sidder i en "næsten" lignende situation som dig. Vi bygger Trivselhus snart, hvor jeg efterlader overetagen på 80 kvm uindrettet men isoleret med materialer. Jeg har alt materialet osv., men fjernede arbejdet. Jeg valgte gulvvarme på overetagen uden at tøve, standard på overetagen var elradiatorer, hvis vi skulle have vandbårne radiatorer, skulle vi lægge 17.000 til, og vandbåren gulvvarme 22.000, så der var der ikke noget at tøve med.

Kører du vandbåren gulvvarme, så har du jo et fleksibelt system i fremtiden + at du slipper for alt, der hedder radiatorer (konen bliver superglad hehe)
 
Vi har vandbåren gulvvarme på førstesalen, vælg det absolut. Klart mere komfortabelt end radiatorer.
 
Tja, vi har regnet på ca 250 000 men vi kommer ikke til at indrette øv selv, hvilket jeg måske skulle have sagt... Jeg er lidt sådan at jeg hellere vil gætte opad end nedad. Så bliver man glædeligt overrasket senere... :D
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.