2,821 læst ·
2 svar
3k læst
2 svar
Indervægge og -loft i garage, samt male gulv.
Får snart nyt hus med stooort garage
som er færdigisoleret + plast og lægter. For mig mangler der el, belysning, indervægge og loft. Gips i loftet selvfølgelig(?) men væggene? Bruger man også gips der? Jeg forestiller mig, at jeg kommer til at stikke et brækjern eller en skovl lige gennem væggen det første jeg gør, samt at det bliver svært at hænge ting op, men jeg tænker måske forkert? Er det lovligt med hensyn til brandrisiko at sætte spånplader i stedet? Fordele eller ulemper?
Betongulvet - vask grundigt og så male med epoxy?
Betongulvet - vask grundigt og så male med epoxy?
ulempe spån er, at det er dyrt. Havde man kunnet gøre det for funktionens skyld, så havde typ forskallingsfiner været bedst.Björn Saete sagde:
Får snart nye huset med stooort garagesom er færdigisoleret + plast og lægter. For mig mangler el, belysning, indre vægge og loft. Gips i loftet selvfølgelig(?) men væggene? Bruger man også gips der? Forestiller mig, at jeg vil trække en spade eller en skovl lige gennem væggen det første jeg gør, samt at det bliver svært at hænge ting op, men jeg tænker måske forkert? Er det tilladt ift. brandfare at sætte spånplader i stedet? Fordele eller ulemper?
Betongulvet - vaske grundigt og så male med epoxy?
Hur nära huset eller annan byggnad ligger garaget?Björn Saete sagde:
Får snart nya huset med stooort garagesom är färdigisolerat + plast och läkt. För mig återstår el, belysning, innerväggar och innertak. Gips i taket såklart(?) men väggarna? Kör man gips där också? Inbillar mig att jag kommer dra ett spett eller en skyffel rätt genom väggen det första jag gör, samt att det blir svårt att hänga upp saker, men jag kanske tänker fel? Är det lov mtp brandrisk att sätta spånskivor i stället? För eller nackdelar?
Betonggolvet - tvätta noga och sen måla med epoxi?
Här fanns det lite förklarat:
https://www.mellbygarage.se/sv/blogg/information/brandskydd-for-garage/
Många sätter OSB bakom gipset, då kan man utan problem skruva upp saker på väggarna. Det funkar så klart med spån, plyfa eller råspont bakom också.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hissbar hylla innertak garage?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur ska vi ta hand om mögel på garageinnertaket
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur konstruera innertak på detta varmgarage? öppet till nock
Tak & Vind -
Hæve loftet i garagen!
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Material i innerväggar och innertak i garage