Tænker at jeg skal hæve loftet i min garage for at give plads til en golfsimulator. Loftet er i dag 240, og jeg har brug for ca. 300 i højde.
Hvordan skal jeg håndtere spærrene på bedste måde for at klare hævningen? Det er tegl på taget i dag uden råspont! Eksisterende spær er af den almindelige variant!
Taknemmelig for tips!

M Mathias Wijk sagde:
Eksisterende spær er af den almindelige variant!
En variant af mange. Du må nok være mere specifik.

K Kane sagde:
En variant af mange. Du må nok være mere specifik.

• Trekonstruktion af tagspær med metalbeslag, vist fra siden mod en hvid baggrund.
Kan denne type hjælpe dig på vejen?
Saxtakstol illustration med træramme, skilderer konstruktion defineret i indlæg om at maksimere taghøjde.

Hej, kan man forstærke den bef.takstolens overarmene og derefter skære den bef.hanebjælke og derefter sætte en ny ca. 60 cm op på overarmene eller behøver man gøre noget mere! Indgrebet gælder for halv længde af garagen dvs. ca 6 meter.

Hæv væggene og genbrug spærene.

Du har brug for nogen, der regner på det. Skal du lave indgrebet, så ville jeg gøre det i hele garagen på én gang.

Ændre spær?
Skrev for en tid siden, at jeg overvejede at ændre spær i garagen for at hæve taget ca. 50 cm. Formålet er at få plads til et golfstudie!

Jeg har tegl på garagetaget, bor i Blekinge og har brug for at ændre tre spær i garagen. Medsendt skitse er tanken! Tænker jeg rigtigt, og kommer det til at fungere er spørgsmålet?

Taknemmelig for synspunkter!

• Skitsen viser en eksisterende og en ny tagstol i et garageprojekt, hvor taget skal hæves med ca. 50 cm for at skabe plads til en golfstudio.
Går i præcis samme tanker for at gøre plads til en golfsimulator. I mit tilfælde ville det være nok at bygge om en af spærrene for at gøre plads lige dér, hvor jeg skal stå og svinge. Har du fået nogen klarhed i, om det er muligt at bygge om på denne måde?

BenniH BenniH sagde:
Går i præcis samme tanker for at gøre plads til en golfsimulator. I mit tilfælde ville det være nok at bygge en af spærkonstruktionerne om for at gøre plads netop der, hvor jeg skal stå og svinge. Har du fået nogen klarhed i, om det går at bygge om på denne måde?
Nej, faktisk ikke fået noget mere svar omkring dette og har ikke gået videre med idéen! Men tanken findes stadig, og jeg tager nok fat i spørgsmålet igen til efteråret. Får du nogen mere info eller har idéer, så hør gerne af dig her!

Nogen opdatering omkring dette?

• Synes
MWIJ
  • Laddar…
K kadgooser sagde:
Nogen opdatering omkring dette?
Nej, desværre stadig ingen der har kommenteret mere, og jeg har skubbet spørgsmålet lidt frem! Blev usikker på, hvad der faktisk skal gøres! Har du nogle idéer?

M MWIJ sagde:
Nä, tyvärr ff ingen som kommenterat mer och jag har skubbet spørgsmålet lidt! Blev usikker på hvad der faktisk behøver gøres! Har du nogle idéer?
Har kontaktet bygnings-ingeniør som skal få regne på det, men ifølge hende var det helt klart gørligt.
Jeg behøver dog kun modificere en spær og hæve underarmen med 50cm.

Kan vende tilbage når mit projekt er færdigt.

K kadgooser sagde:
Har kontaktet bygningsingeniør som skal udregne det, men ifølge hende var det helt klart muligt.
Jeg behøver dog kun at modificere en spær og hæve underarmen med 50 cm.

Kan vende tilbage, når mit projekt er færdigt.
Ja tak, gerne med en skitse/billede af din løsning og vil du må du gerne spørge hende, hvad hun tror om at ændre 3 spær ud af 8, dvs. spær 2-4, hvor 1 er gavl og 5 har en bærende væg under sig!
Tak på forhånd!

M MWIJ sagde:
Ja tak, gerne med en skitse/billede på din løsning, og hvis du vil, må du gerne spørge, hvad hun tror om at ændre 3 spær af 8, dvs. spær 2-4, hvor 1 er gavl, og 5 har en bærende væg under sig!
Tak på forhånd!
I og med at de tager 1200kr i timen, vil jeg nok ikke betale for dine beregninger :p
Men kan dele skitsen, de laver til mig.

De fleste konsulenter, jeg har været i kontakt med, laver en første lidt enklere beregning for at se, om tingene er mulige, helt gratis, før de kommer med et tilbud. Så kontakt nogle ingeniører, så får du nok svar på dine spørgsmål.

• Synes
  • Haha
MWIJ og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.