Tænker at jeg skal hæve loftet i min garage for at give plads til en golfsimulator. Loftet er i dag 240, og jeg har brug for ca. 300 i højde.
Hvordan skal jeg håndtere spærrene på bedste måde for at klare hævningen? Det er tegl på taget i dag uden råspont! Eksisterende spær er af den almindelige variant!
Taknemmelig for tips!
Hvordan skal jeg håndtere spærrene på bedste måde for at klare hævningen? Det er tegl på taget i dag uden råspont! Eksisterende spær er af den almindelige variant!
Taknemmelig for tips!
Ændre spær?
Skrev for en tid siden, at jeg overvejede at ændre spær i garagen for at hæve taget ca. 50 cm. Formålet er at få plads til et golfstudie!
Jeg har tegl på garagetaget, bor i Blekinge og har brug for at ændre tre spær i garagen. Medsendt skitse er tanken! Tænker jeg rigtigt, og kommer det til at fungere er spørgsmålet?
Taknemmelig for synspunkter!
Skrev for en tid siden, at jeg overvejede at ændre spær i garagen for at hæve taget ca. 50 cm. Formålet er at få plads til et golfstudie!
Jeg har tegl på garagetaget, bor i Blekinge og har brug for at ændre tre spær i garagen. Medsendt skitse er tanken! Tænker jeg rigtigt, og kommer det til at fungere er spørgsmålet?
Taknemmelig for synspunkter!
Går i præcis samme tanker for at gøre plads til en golfsimulator. I mit tilfælde ville det være nok at bygge om en af spærrene for at gøre plads lige dér, hvor jeg skal stå og svinge. Har du fået nogen klarhed i, om det er muligt at bygge om på denne måde?
Nej, faktisk ikke fået noget mere svar omkring dette og har ikke gået videre med idéen! Men tanken findes stadig, og jeg tager nok fat i spørgsmålet igen til efteråret. Får du nogen mere info eller har idéer, så hør gerne af dig her!BenniH sagde:
Har kontaktet bygnings-ingeniør som skal få regne på det, men ifølge hende var det helt klart gørligt.M MWIJ sagde:
Jeg behøver dog kun modificere en spær og hæve underarmen med 50cm.
Kan vende tilbage når mit projekt er færdigt.
Ja tak, gerne med en skitse/billede af din løsning og vil du må du gerne spørge hende, hvad hun tror om at ændre 3 spær ud af 8, dvs. spær 2-4, hvor 1 er gavl og 5 har en bærende væg under sig!K kadgooser sagde:
Tak på forhånd!
I og med at de tager 1200kr i timen, vil jeg nok ikke betale for dine beregningerM MWIJ sagde:
Men kan dele skitsen, de laver til mig.
De fleste konsulenter, jeg har været i kontakt med, laver en første lidt enklere beregning for at se, om tingene er mulige, helt gratis, før de kommer med et tilbud. Så kontakt nogle ingeniører, så får du nok svar på dine spørgsmål.