Jeg skal bygge en indvendig væg mod et panelloft, hvor panelet er spikret i løs panel. Den indvendige væg vil gå i samme retning som tagspærene og altså på tværs af den løse panel.

Risikoen er stor for, at væggen ikke kommer til at stå præcis under en tagspærre, og derfor er mit spørgsmål: tror I, det er tilstrækkeligt at fastgøre remmen kun i den løse panel, eller skal jeg på en eller anden måde åbne mere af loftet op og sætte flere regler?

Hvis det er nok at fæstne i den løse panel, skal jeg så fjerne loftpanelbrædder, hvor væggen skal gå, eller kan jeg fæstne gennem loftpanelet og videre ind i den løse panel?

Det er nok at fastgøre i glesen.
Hvis du vil have god lydisolering, fjerner du loftpanelet.

• Synes
svanstrom
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Det räcker att fæstne i glesen.
Om du vil have god lydtætning så tager du bort loftpanelen.
Afhænger også af, hvordan du ser på fremtiden. Vil du fjerne væggen inden for overskuelig tid og vil beholde panelen, så lad den være. Ellers sav op allerede nu, så slipper du for det, når du skal skifte loftpanelen senere...

Det vil nok gøre det lettere, hvis du vil have ind el i væggen også.

Sådan nogle projekter har selvfølgelig en evne til at ende med, at man skifter loftpanelen og renoverer hele etagen :-)

• Synes
svanstrom
  • Laddar…
Tak for svarene!

Så fjerner jeg loftpanelen, lydisolering er af højeste vigtighed, da det skal blive et soveværelse på sommerhuset til mine børn, som lige nu deler værelse, og storesøsteren begynder at blive træt af lillebrors støj :D

Tomtom79 Tomtom79 sagde:
Sådanne projekter har selvfølgelig en tendens til at ende med, at man skifter loftpanel og renoverer hele etagen :)
Hehe, ja, jeg kommer nok til at skifte loftpanel i det nye rum fremover, men det må nok vente lidt. Fordelen ved at det er et fritidshus er, at det ikke er hele verden, hvis det ikke er perfekt overalt :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.