Jeg skal opdele et stort soveværelse til to børneværelser og undrer mig over, om der er nogen meninger om 70 eller 95 mm skillevæg? Udover at en 95 mm isoleret væg bliver lidt mere lydtæt og giver lidt mere plads til dåser osv. Alt bliver jo lidt billigere og lettere, men det spiller ikke en stor rolle, da "store" bilen med anhængertræk snart er hjemme fra ferie.
Husets tomme original-bongo-tromme-vægge med 70 mm regler og kun 13 mm spånplader skiftes til 12 mm krydsfinér og 13 mm gips samt stenuldsisolering.
Husets tomme original-bongo-tromme-vægge med 70 mm regler og kun 13 mm spånplader skiftes til 12 mm krydsfinér og 13 mm gips samt stenuldsisolering.
Hvis du bruger dobbelte plader på begge sider, bliver jo væggen ret tyk med 95 regel. Skal der være en dør i væggen, ville jeg satse på at prøve at holde væggens samlede tykkelse samme som dørkarmen, dvs ca. 95 for almindelige indvendige døre. Da behøver du 45 regel, hvis du har dobbelte plader. 🙄
Jeg har næsten besluttet mig for 70 mm. Jeg tænker at bruge stålregler med tætningsbånd/foam mod gulv og loft, og træregler resten. Eller måske burde jeg bruge metal mod væggen og spænde dem med kortlingar, så det forhåbentlig bliver stille mellem rummene.
Klik her for at svare