Overvejer at vælge en slags skydedør i stedet for almindelige traditionelle indvendige døre til vores nye hjem. Har været og set på Swedoors modeller, men synes ikke, at de opfylder den kvalitetsfølelse, jeg søgte, lidt ustabil og skramlende, når døren lukkes og åbnes.
Er der nogen, der kender en dørproducent med lidt mere gedigne skydedøre (indfældet i væg), som desuden kan låses.
Johan
Er der nogen, der kender en dørproducent med lidt mere gedigne skydedøre (indfældet i væg), som desuden kan låses.
Johan
De fleste indendørs dørproducenter bruger lignende typer af beslag osv. Den skrøbelighed, du beskriver, skyldes sandsynligvis mere beslagtypen og konstruktionen end om døren kommer fra sweedoor eller for eksempel ekodoor. Jeg har indtryk af, at du ikke har så store muligheder for at vælge mellem forskellige typer af skydedørskonstruktion hos de fleste producenter af indendørs døre.
Et alternativ findes dog, alle ? arkitekters favorit Snickar-Per. De har ikke kun yderdøre, men også indendørs døre, men kun i moderne design (m.a.o ingen allmoge-stil). Snickar Per har erkendt meget høj kvalitet på både døre og design. Fleksibiliteten hos dem er stor, så du kan sikkert vælge mellem forskellige typer af beslag og konstruktion. Prisniveauet er dog betydeligt højere end f.eks. Sweedoor, men design, kvalitet og udførelse er også i en helt anden klasse.
http://www.snickar-per.se/
Et alternativ findes dog, alle ? arkitekters favorit Snickar-Per. De har ikke kun yderdøre, men også indendørs døre, men kun i moderne design (m.a.o ingen allmoge-stil). Snickar Per har erkendt meget høj kvalitet på både døre og design. Fleksibiliteten hos dem er stor, så du kan sikkert vælge mellem forskellige typer af beslag og konstruktion. Prisniveauet er dog betydeligt højere end f.eks. Sweedoor, men design, kvalitet og udførelse er også i en helt anden klasse.
http://www.snickar-per.se/
Mit lille hus har to gamle, indbyggede skydedøre mellem stue/spisestue/køkken. Disse har rullet frem & tilbage dagligt i 80 år ... I mit boligområde (hvor samtlige huse oprindeligt var tilsvarende parcelhusbyggerier fra 20'erne) fandt jeg for et par år siden en skydedør inkl. karm, jernbjælke & trisser smidt ud på fortovet til transport til losseren. >
Jeg slæbte disse hjem. Præcis i disse dage har snedkere monteret denne skydedør mellem entre/stue, hvilket betyder, at jeg nu har vundet flere kvm plads, når den konventionelle dør blev fjernet. Ikke nok med det - skydedøren er stabil og ruller blødt & fint (jerntrisserne er meget kraftige) og den er meget smuk med sine spejle. 
Et alternativ til nyindkøb? Snedkeromkostningen beløber sig på ingen måde til nyfremstillet skydedør - det handler bare om at finde dygtig snedker, hvilket jeg har fundet ;D. Væggen behøver dog mindst 15 cm tykkelse. Eftersom min dør blev sat ind i bærende væg, blev der bygget en kasse udenpå (i den eksisterende døråbning) - en løsning der slet ikke blev forkert.
Et alternativ til nyindkøb? Snedkeromkostningen beløber sig på ingen måde til nyfremstillet skydedør - det handler bare om at finde dygtig snedker, hvilket jeg har fundet ;D. Væggen behøver dog mindst 15 cm tykkelse. Eftersom min dør blev sat ind i bærende væg, blev der bygget en kasse udenpå (i den eksisterende døråbning) - en løsning der slet ikke blev forkert.
Endnu en tømrerfirma der er dygtige, dog uden hjemmeside...
Lindblom & Co i Alfta, Hälsingland 0271-100 45.
Findes (eller fandtes) med i Centrum för Byggnadsvård i Gyseinges katalog.
Jeg bestilte nye yderdøre med originalen som model, da jeg renoverede på landet. Grundmalet, unikke, specialmål med energiglas kostede disse cirka 20 000
Bygger hvad du ønsker efter dine egne mål og tegninger.
Lindblom & Co i Alfta, Hälsingland 0271-100 45.
Findes (eller fandtes) med i Centrum för Byggnadsvård i Gyseinges katalog.
Jeg bestilte nye yderdøre med originalen som model, da jeg renoverede på landet. Grundmalet, unikke, specialmål med energiglas kostede disse cirka 20 000
Bygger hvad du ønsker efter dine egne mål og tegninger.
Klik her for at svare