Hej, har købt hornbach indvendige døre med gammel standard mål til min lejlighed, som ikke passer. De tidligere døres mål, jeg havde, stemte heller ikke med gammelstandard målene. Det indså jeg, da jeg kom hjem. Tænkte, at jeg kan slibe, så højden passer. Lidt snedker tricks? Som I kan se på det sidste billede, jeg har vedhæftet. Så sidder det nederste hængsel ikke helt 100 i dørbladene. Måske bør jeg justere på dørbladene, der sidder i karmen?
Hvilke råd og snedker teknikker har I at byde på?

• Overstykke af en dørkarm med en hvid indvendig dør, der viser mispasning med karmen, ses fra indersiden af et rum med naturligt lys.
  • Inderdør monteret forkert i dørkarmen, justeringsproblem synligt nær hængslet.
  • En hvid innerdør med et gangjern, der ikke passer korrekt i dørkarmen, ses tæt på. En metode til tilpasning søges.
  • Dørhængsel der sidder skævt på en indvendig dør med gammel standardmål, kræver justering i dørrammen for bedre pasform.
  • Nedre del af en dørkarm med et justeringsproblem, hvor hængslet ikke sidder korrekt. Karmen og gulvet ses ved siden af døren.
  • Nærbillede af en hvid dør og dørkarm med synligt slid i det øverste hjørne, som muligvis kræver justering for at passe korrekt.
Må jeg gætte, så tror jeg, at urkapningen i dørkarmen er en del af ventilationen (dvs. luft skal kunne flytte fra den ene side af døren til den anden, selv når den er lukket), fjerner du det, vil du sandsynligvis forringe den funktion....

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Hvis jeg skal gætte, vil jeg tro, at udskæringen i dørkarmen er en del af ventilationen (dvs. luft skal kunne bevæge sig fra den ene side af døren til den anden, selv når den er lukket), fjerner du det, vil du sandsynligvis forværre den funktion....
Mm, men det er ikke det hele jeg skal fjerne, men bare slibe de bueformede så de ikke går nedad, men er lige i overkanten. Så det bliver en helt lige karm. Hvis du kigger på dette billede, er det som buer på siderne.

• Billedet viser en krog med buede kanter på en malet dørkarm, der skal slibes ned for at blive lige i øverste del.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.