Findes der nogen, der ved noget om fugtskader og deres evne til at skade, efter at fugtproblemet er blevet løst? Jeg tænker ikke på den egentlige hussvamp, som er et kapitel for sig, men de almindelige skimmelsvampe, der hele tiden er omkring os.

Hvis jeg har løst kilden til fugten og tørret det godt op, kan der så ske noget i træet? Jeg har fået den opfattelse, at svampen går i dvaletilstand, hvis den ikke har de rette betingelser.

J
Får den ingen næring så vokser den ikke har jeg fået at vide.

Man plejer at pensle på med Boracol 10, før man bygger igen dog.

Senest redigeret af en moderator:
Ja, Boracol har jeg også brugt, men der er altid en risiko for, at man ikke kommer helt ind i træet. Næring har den jo, så længe den har friskt træ at spise, men jeg tror, at temperatur og fugtighed også er vigtigt.

J
MagnusRö sagde:
Ja, Boracol har jeg også kørt med men risikoen er jo altid, at man ikke når ind i selve træet. Næring har den jo, så længe den har frisk træ at spise, men jeg tror, at temperatur og fugtighedsniveau er vigtigt.
http://www.lfs-web.se/mogel.htm

Interessant, men svarer ikke direkte på spørgsmålet, da de mest taler om vækstfasen. Jeg forestiller mig en skade, der har været udbredt, men som nu udtørrer. Er den gamle skade værre end de naturligt forekommende mugsporer for en fortsat skade?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.