Jeg har høvlet ned 45x220 imprægneret træ til 28mm. Kan jeg stole på, at imprægneringen er i orden, selvom det ikke er grønt overalt?
Kan man aflevere træet et sted for at få det ny-imprægneret?
Det skal sidde i forbindelse med en Pool.
Bor i Göteborg, er der nogen, der beskæftiger sig med sådan noget i dette område?
Kan man aflevere træet et sted for at få det ny-imprægneret?
Det skal sidde i forbindelse med en Pool.
Bor i Göteborg, er der nogen, der beskæftiger sig med sådan noget i dette område?
Medlem
· Blekinge
· 12 272 indlæg
Det er kun de yderste millimeter, der er imprægneret. Du kan betragte dit træ som uimprægneret. Men kør på alligevel.
Karrock
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 077 indlæg
Karrock
Renovatør
- Västra Götaland
- 1,077 indlæg
Nja, I NTR klassificeringen A og AB skal vel splinten gennemimprægneres, og kerneveddet holder godt af sig selv. Bare gå i gang, Man kan jo tage en omgang ekstra med overfladebehandlingen.
Nysgerrig på hvorfor dog, er det bare en ramme, der skal passe med poolen?
Nysgerrig på hvorfor dog, er det bare en ramme, der skal passe med poolen?
Jeg har høvlet og limet sammen 2 stk 45x220 så den blev 440 mm bred i stedet. Dette for at kunne figursave en overligger som er buet, og derfor havde jeg brug for bredere planker end 220. Denne skal derefter være 28 mm tyk som øvrig terrassebrædder rundt om poolen, så derfor har jeg høvlet den ned.
Karrock
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 077 indlæg
Karrock
Renovatør
- Västra Götaland
- 1,077 indlæg
Fint høvlet! Du har jo adgang til maskiner ser jeg.
Det er kernetræet der ikke er grønt på billedet. Det er så naturligt imprægneret at ingen imprægneringsmiddel trænger ind.
At hakke ud reglarne under med 45-28=17mm var ikke en mulighed?
Det er kernetræet der ikke er grønt på billedet. Det er så naturligt imprægneret at ingen imprægneringsmiddel trænger ind.
At hakke ud reglarne under med 45-28=17mm var ikke en mulighed?
Medlem
· Blekinge
· 12 272 indlæg
Hvad gør du med høvlspånerne?C crazytok sagde:Jeg har høvlet og limet sammen 2 stk. 45x220 så den blev 440 mm bred i stedet. Dette for at kunne figursave en overligger, som er buet, og derfor havde jeg brug for bredere planker end 220. Denne skal derefter være 28 mm tykk, som øvrige terrassebrædder rundt om poolen, så derfor har jeg høvlet den ned.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 indlæg
Jeg antager, at du vil få det til at passe med gammel 28mm terrassebrædder, men havde det ikke været nemmere at sænke stommen på nybyggeriet med 17mm og bruge 45x220 som låg uden at høvle dem ned?