Er ingen erfaren savfører, deraf mit spørgsmål. Købte for nogen tid siden min første rundsav. En Makita med kabel. Den bandit stopper hele tiden, når der er et par centimeter tilbage af brættet. Hvad gør jeg forkert? Det drejer sig ikke om tykke brædder. 120 mm bred og 28 tyk.

A
Hold knappen nede, indtil brættet er savet over. Svært at give nogle fejlsøgningstips med så lidt information.

Det kan være, at brættet klemmer sammen, når du nærmer dig slutningen, prøv at bede nogen om at hjælpe dig med at holde brættet.

Ja så kan det jo faktisk være micro. Hvordan klarer man det selv? Skal man sno fast brædderne og holde imod? Er det samme problem, hvis man skulle købe en kap og gersav?

Hvis det kun er en enkelt gang, du skal skære en bræt lige over, kan du bruge en fukssvans i stedet. :)

F
At en 120x28 ville klemme uden at du bemærker det er sandsynligvis umuligt. Hvordan stopper den, på hvilken måde? Det kan jo være, at der er noget galt med skiten... eller at du er en af dem, der faktisk ikke skal have nogen sav :o

Filme og vise??

Kvilla sagde:
Er det samme problem, hvis man skulle købe en kap- og geringsav?
Nej, der er ingen spændinger, som påvirker ved kapning.

Hvor mange tænder har klingen på saven? En flækklinge skal have få tænder, normalt 24. En universalklinge har 40 tænder. Hvis der er mere end 40, er den direkte uegnet til flækning.

Hvordan er det med nye save, har de elektronisk kastbeskyttelse nu til dags? En gammel sav med kløvkniv kan man forcere med, men jeg antager, at de nye stopper ved en vis modstand?

Save på langs eller tværs? Hvordan har du brættet, når du saver?

F
mlkjhr sagde:
Hvor mange tænder har klingen på saven? En kløveklinge skal have få tænder, normalt 24. En universalklinge har 40 tænder. Er det mere end 40, er den direkte uegnet til kløvning.
Kløvning? Selvfølgelig kunne det være sådan, men TS har ikke nævnt kløvning overhovedet. Og hvor mange rundsave leveres med 48-60 tænder? Er det ikke standard med 24?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.