2,263 læst ·
9 svar
2k læst
9 svar
Hvorfor bygge hus midt blandt landbrugsjord?
Overvejer at købe hus, men læser at huse midt blandt landbrugsjord er rigtig dårlige. Det blæser overalt, og selvom udsigten er fri, kan et stort varehus pludselig dukke op. Jeg ved, at mange bor sådan i Skåne, og det er kendt for at blæse meget. Er det bedre at bo i et villakvarter eller på en strandgrund?
Moderator
· Stockholm
· 56 254 indlæg
Det handler vel om, hvad man vil, og har råd til.
Personligt vil jeg bo sådan, at man har "kontakt" med nabohusene, altså ikke midt i ingenting. Men med nabohusene tilpas langt væk for minimal indsigt. Vil have bekvem tilgængelighed til byen uden nødvendigvis altid at skulle tage bilen.
Ville gerne bo på en strandgrund, men det har jeg ikke råd til.
Personligt vil jeg bo sådan, at man har "kontakt" med nabohusene, altså ikke midt i ingenting. Men med nabohusene tilpas langt væk for minimal indsigt. Vil have bekvem tilgængelighed til byen uden nødvendigvis altid at skulle tage bilen.
Ville gerne bo på en strandgrund, men det har jeg ikke råd til.
Alt afhænger af, hvad du værdsætter. Jeg bor med landbrugsjord som nabo, og de direkte ulemper er, som du siger, blæst men også støv ved harvning og høst, samt hvis det bliver tørt med bar jord og det blæser.
Ellers er det fantastisk at have naturens gang lige uden for døren og ingen naboer, der står og glor på, hvad man laver.
Ellers er det fantastisk at have naturens gang lige uden for døren og ingen naboer, der står og glor på, hvad man laver.
Ok men det kan du få uden at bo på agerjord og blæst, støv og andet djævelskab?tensiden sagde:
Alt afhænger af, hvad du værdsætter. Jeg bor med agerjord som nabo, og de direkte ulemper er, som du siger, blæst men også støv ved harvning og høst, samt hvis det bliver tørt med bar jord, og det blæser.
Ellers er det fantastisk at have naturens gang uden for huset og ingen naboer, der står og stirrer på, hvad man laver.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Varning!! byggahus.se är en fälla!!!
Information & Feedback -
Bygga ihop hus och garage - hur?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tips husleverantör/byggare Göteborgs Södra Skärgård
Hustillverkare -
Vilka har ni anlitat när ni ville bygga ett hus ? och varför?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
varför är hus så dyrt att bygga i Sverige?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.