Målene mellem kogeplade og vask bliver lidt knebent, men det bliver lidt mere end i dag. Men er man flere i køkkenet, har man adgang til hele den anden side af øen. Højskabsmæssigt bliver det det samme som i dag ét (men flere skabe i alt), hvis man gør som skitsen, at der er en ekstra vask med en lille bordplade i "væggen". Gør man ikke det, bliver der mere. Ideen med "hullet" var at kunne have kaffemaskine, tekoger fremme uden at de skulle være på øen.

Og nej, det bliver intet drømmekøkken... men alligevel det, vi har bedst kunnet lide i lang tid. Det er svære mål med en bredde på 3,40 og længden brydes af altandør og "indgang".
Vi har også overvejet, om man kunne bygge indgangen til (for at lave en længere vinkel), men vi tror, det vil give en mærkelig fornemmelse, når man kommer op fra trappen.

På et tidspunkt overvejede vi at flytte altandøren længere ud, men så bygger vi over vinduerne i underetagen.

Lige så godt at hægte sig på denne gamle tråd, da spørgsmålet er det samme.

Vores tegninger ser sådan ud, og vi tænker at bygge et rum ifølge orange markering her, blå markering er en væg der ikke findes (i dag i hvert fald), men som tilsyneladende findes på originaltegningen.

Byggnadens planritning med markeret oransjt rum og blå linje for manglende væg. Viser værelser som bad, matplats og vardagsrum.

Tværsnit set fra gavlen (også i tegningen) viser dette - vi har en kæmpe limtræsbjælke i loftet hele husets længde, som jeg gætter er bærende via ydervæggene, mens indervæggene ikke er bærende - ikke engang den under "hjertemuren"/hvor bjælken går.

Nogen der er bekendt med betegnelsen af bjælken?

Tværsnit af bygning med synlige indvendige og udvendige vægge; viser bjælke i loftet og sektioner markeret som orange og blå for planlagt konstruktion.

Hvis man klipper stykker af tegningen ud, som du har lavet, mister man sammenhængen, f.eks. markeringen hvor sektionen er taget. Man mangler også hovedmålene, som er nødvendige for en rimelighedsvurdering. Spontant har jeg svært ved at tro, at limtræsbjælken kun skulle have gavlvæggene som oplæg, men det er ikke muligt at vurdere med disse sparsomme oplysninger.

J justusandersson sagde:
Hvis man klipper ud stykker af tegningen som du har gjort, mister man sammenhængen, f.eks. markeringen hvor sektionen er taget. Man mangler også hovedmålene som er nødvendige for en rimelighedsvurdering. Spontant har jeg svært ved at tro at limtræsbjælken kun skulle have gavlvæggene som bærested, men det kan ikke vurderes med disse sparsomme oplysninger.
Her er hele tegningen

Plantegning af et hus med rum som køkken, badeværelse, soveværelser og stue markeret. Balker vises i tværsnit. Innervægge er ikke tegnet.

Jeg tænker mig at måden at betegne bjælken i tværsnittet billedet jeg postede ovenfor er en slags standardnotation i byggetegninger. At selve indervæggene mangler i det billede må betyde noget.

Senest redigeret:
Nej, så bør man ikke tolke det. Snarere at sektionen er taget et sted, hvor der mangler en væg, f.eks. i stuen eller gennem en døråbning. Når jeg ser hele plantegningen, undrer jeg mig over, om der virkelig går en limtræsbjælke hele vejen? Under alle omstændigheder er tværvæggene ikke en del af det bærende system, så dem kan du tage ned uden større bekymringer.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Meget bedre at oprette en ny, egen tråd i stedet for at hoppe ind i en fem år gammel tråd.

Men om en væg, der ikke findes, er bærende eller ej, er ikke så interessant, når du ikke skal rive noget ned. Du kan opføre nye vægge, hvor du vil, så længe du ikke skærer i nogen af de bærende dele.

Anna_H Anna_H sagde:
Meget bedre at oprette en ny, egen tråd i stedet for at hoppe ind i en fem år gammel tråd.

Men om en væg, der ikke findes, er bærende eller ej, er ikke så interessant, når du ikke skal rive noget ned. Du kan bygge nye vægge, hvor du vil, så længe du ikke afskærer nogen af de bærende dele.
Men vi vil gerne have en dør ind til rummet :)

KJD KJD sagde:
Fast vi vill ha en dörr in till rummet :)
Ehh.. væggen findes :). Vi vil tage op en dør i væggen.
Tænkte om nogen var tegningskunnig. Vi har målt op to reglar med regeldetektor, hvor vi har brug for døren. Den er kun 6cm tyk, så reglarne er sikkert 45mm.
Vi vil jo være sikre selvfølgelig. Ingen kedelige ting på ferien ;).

Hus tomte
Hænger på her også

Måske dummet mig lidt i byggeriet
Vil fjerne den grønne væg, men beholde det lille toilet
Alt blåt er nye vægge
Røde er allerede væk, gemte den grønne til i dag, og efter jeg revet gipsen, bliver jeg usikker på, om den kan være bærende, for taget ser ikke ens ud på netop den væg
Mangler bjælker i taget på netop det stykke, jeg vil tage ned
modulhus Grundplan med farvede vægge: grøn væg til venstre, rød fjernet væg midt og højre, blå nye vægge; relateret til strukturelle ændringer i et modulhus.

Vær venlig at oprette egne tråde!

Hus tomte
Så vi skal fylde forummet med 200000 forskellige tråde om de samme ting?
så kommer der en kærlig person og siger brug søgefunktionen

men ok så skal jeg lave en ny tråd for hver ØL jeg vil have jer alle til at teste eller vinen eller billedet eller hvad det nu kan være..

egen tråd om alt eller hvad:thinking:
Vær sød hvad sker der her på bygge hus

ikke bitter bare undrer lidt venligt;)

• Synes
stenar
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte sagde:
Så vi ska fylla forumet me 200000st olika trådar om samma saker?
så kommer nån kärleksfull människa å säger använd sökfunktionen

men ok då ska ja göra en ny tråd för varje ÖL ja vill att ni alla ska testa eller vinet eller bilden eller va d nu kan vara..

egen tråd på allt eller vadå :thinking:
Snälla va händer här på bygga hus

inte bitter bara undrar lite snällt;)
Ja, när det gäller bärande väggar är det viktigt med en EGEN tråd för varje hus, eftersom det är väldigt olämpligt om någon råkar blanda ihop svaren.

Det finnas exakt noll uppmaningar om att använda sökfunktionen när det gäller bärande väggar, eftersom det kräver att det är ett identiskt hus för att svaren ska vara giltiga, dvs inte sökbart.

Det som händer här är väl samma som i resten av samhället, tomtar som inte begriper skillnaden på öl och bärande väggar försöker tillämpa samma regler på allting. :p

Regel:
Bärande väggar: En tråd för varje hus.
Öl- och vinprovning: Ta det i samma tråd, men gärna egna trådar för öl, rödvin, vitt vin osv.
Parkslide: Ta det i stora parkslidetråden.

• Synes
justusandersson og 1 anden
  • Laddar…
Hus tomte
Køber d i begge siger(y)

Tænkte ikke på at nogle kan blande svarene og måske save deres "bærende" væg over :surprised:

Ja tænkte vel som mange andre eftersom mange kloge svar va i den tråd..
ska bättra mej(y)

Va 2 som svarede:surprised:

BirgitS
Hus tomte Hus tomte sagde:
Köber det I begge siger(y)

Tænkte ikke på, at nogle kan forveksle svarene og måske save deres "bærende" væg af :surprised:

Ja tænkte vel som mange andre eftersom mange kloge svar va i den tråd..
må forbedre mig(y)

Va 2 som svarede:surprised:
Og når du laver din egen tråd, læg en sektionsplan op også og fortæl, hvor gammelt huset er (gerne hustillverkare, hvis du ved det).

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Hus tomte
BirgitS BirgitS sagde:
Og når du laver din egen tråd, læg en sektionsrids op også og fortæl, hvor gammelt huset er (gerne hustillverkare hvis du ved det).
Samme slags hus som første indlæg men siden 82 og samme type væg tænkte at rive..
derfor fulgte jeg med i denne tråd:p

men starter en tråd til

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.