er dette noget som kommunen bør have styr på eller den tidligere ejer?

huset har kælderetage lavet af beton og beklædt med frigolit og spartelmasse på ydersiden men mere ved jeg ikke. Kommer jeg til at skulle grave ud for at finde ud af hvilken type dræning og fugtsikring man har? :thinking:

Jeg ville sige, at den varme beton og celleplasten er fugtbeskyttelsen. Det burde være nok, så længe du ikke har stående vand op ad kældervæggene, eller at overfladevand løber langs væggen. Hvordan opleves kældermiljøet? Nogle pletter på væggene?

W witten sagde:
Jeg ville sige, at den varme beton og cellplasten er fugtbeskyttelsen. Det burde være tilstrækkeligt, så længe du ikke har stående vand op ad kældervæggene, eller at regnvand løber langs væggen. Hvordan opleves kældermiljøet? Nogle pletter på væggene?
Ingen pletter på væggene, men det er svært at se, når alt ser ud til at være nymalet. Kælderen føles fin, men der var bemærkninger ved inspektionen om, at pudset havde sluppet her og der, samt at jorden hældte ind mod huset.

Det er vel bare at grave op, sætte en eller anden skråtstillet stenplade under jorden og grave igen? :S

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.