Har bygget ind et ikea-garderobeskab. Har lavet ramme rundt om og sat osb og gips. Derefter tapetseret. Som overskriften lyder: Hvordan undgår man at reglarne skinner igennem osb og gips? Man kan se, hvor reglarne sidder. De skinner ligesom igennem væggen.

Det er måske ikke lige så tydeligt på billedet, men det er i hvert fald sådan. På venstre side af billedet kan det ses tydeligt. Det ville være interessant at vide, hvad jeg har gjort forkert.

• En indbygget hvid Ikea-garderobe mod en grøn væg. Væggens konstruktion afslører indre træregler, særligt tydeligt til venstre.
A
Du har formentlig spartlet for tyndt i gipsforsænkningerne, og på skårne gipskanter lagt på for meget spartelmasse, så det er blevet en bule/ryg.

• Synes
Farstatjej90 og 3 andre
  • Laddar…
Er det nøje spartlet før, så skal det være totalt umuligt at se, hvor reglerne sidder.

• Synes
katho75 og 1 anden
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Du har formentlig spartlet for tyndt i gipsforsænkningerne, og i skærende gipskanter lagt på for meget spartel, så det er blevet en bule/ryg..
Jeg holdt mig meget sparsom med spartlet. Lagde på spartel, hvor det var nødvendigt (mellem gipsplader osv..). Men hvordan skal dette få reglarne til at ses?

A Argastesnickaren sagde:
Hvis det er omhyggeligt spartlet, bør det være helt umuligt at se, hvor reglerne sidder.
Jeg var omhyggelig... hmm..

A
Det er nok med få millimeter i forskel for at det kan ses i slæbelysning..

Rejäl sagde:
Det räcker med några millimeter i skillnad så syns det i släpljus..
Men jeg forskallede. Så direkte på med osb og gips. Hvordan kan forskallingerne ses igennem?

Kan det være spartelkanten på gipspladen? Jeg skærer den væk i hjørner og mod åbninger.

J JohnyS sagde:
Kan det være spartelkanten på gipsskiven? Jeg skærer den væk i hjørner og mod åbninger.
Spartelkanten?

Sådan så det ud

• En reol med tre åbne, hvide sektioner mod en væg af spånplade, set fra et rum med trægulv og hvidt loft.
  • Et delvist færdigt vægsystem med træramme og hvid skabsenhed placeret i en nybygget konstruktion.
Kanten af gipspladen er tyndere i kanten for at give plads til bånd og spartelmasse.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
S
Til højre ser man tydeligt den forsænkede spartelkant på gipspladen. Det plejer at være nemmest at skære 5 cm af kanten i hjørner og afslutninger, så man slipper for at spartle hele forsænkningen.

• Synes
Moxmox og 3 andre
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
Til højre ser man tydeligt den forsænkede spartelkant på gipspladen. Det plejer at være nemmest at skære 5 cm af kanten i hjørner og afslutninger, så man slipper for at spartle hele forsænkningen.
Hvad? Jeg synes, at hele pladen ser ens ud

A
M Mjärn sagde:
Hva? Jeg synes, at hele pladen ser ens ud
Hvilken gips har du monteret?

M Mjärn sagde:
Jeg holdt mig meget sparsom med spartelmassen. Påførte spartel, hvor det var nødvendigt (mellem gipsplader osv..). Men hvordan skal dette få reglarne til at kunne ses?
Reglar kan ikke ses gennem osb og gips, det er spartlingen, der er utilstrækkelig.
M Mjärn sagde:
Hva? Jeg synes, at hele pladen ser ens ud
Så bør du kigge mere grundigt næste gang eller hyre nogen til arbejdet.

• Synes
katho75 og 5 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.