20,894 læst ·
110 svar
21k læst
110 svar
Hvordan undgår man at reglarne skinner igennem osb og gips?
Har bygget ind et ikea-garderobeskab. Har lavet ramme rundt om og sat osb og gips. Derefter tapetseret. Som overskriften lyder: Hvordan undgår man at reglarne skinner igennem osb og gips? Man kan se, hvor reglarne sidder. De skinner ligesom igennem væggen.
Det er måske ikke lige så tydeligt på billedet, men det er i hvert fald sådan. På venstre side af billedet kan det ses tydeligt. Det ville være interessant at vide, hvad jeg har gjort forkert.
Det er måske ikke lige så tydeligt på billedet, men det er i hvert fald sådan. På venstre side af billedet kan det ses tydeligt. Det ville være interessant at vide, hvad jeg har gjort forkert.
Er det nøje spartlet før, så skal det være totalt umuligt at se, hvor reglerne sidder.
Jeg holdt mig meget sparsom med spartlet. Lagde på spartel, hvor det var nødvendigt (mellem gipsplader osv..). Men hvordan skal dette få reglarne til at ses?Rejäl sagde:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5,720 indlæg
Til højre ser man tydeligt den forsænkede spartelkant på gipspladen. Det plejer at være nemmest at skære 5 cm af kanten i hjørner og afslutninger, så man slipper for at spartle hele forsænkningen.
Reglar kan ikke ses gennem osb og gips, det er spartlingen, der er utilstrækkelig.M Mjärn sagde:
Så bør du kigge mere grundigt næste gang eller hyre nogen til arbejdet.M Mjärn sagde: