2,795 læst ·
6 svar
3k læst
6 svar
Hvordan undgå maling i skruehovederne, eller er søm bedre?
Hvis man står ved en typisk villas langside, så stikker taget ud en smule, og undersiden af det, der stikker ud, har brædder samt net. Tagets ventilation. Jeg ved ikke, hvad dette egentlig kaldes, men jeg havde tænkt mig at udskifte disse brædder og sætte nyt net op.
Skrue er jo praktisk, indtil den dag man skal renovere igen, når skruernes hoveder viser sig at være fulde af maling.
Synes I, at det stadig er søm, der gælder i dag, eller har I noget trick til at undgå malingfyldte skruehoveder?
Skrue er jo praktisk, indtil den dag man skal renovere igen, når skruernes hoveder viser sig at være fulde af maling.
Synes I, at det stadig er søm, der gælder i dag, eller har I noget trick til at undgå malingfyldte skruehoveder?
Medlem
· Blekinge
· 12 281 indlæg
Mal brædderne inden opsætning. Er også mere bekvemt.
Jo, havde tænkt mig at male dem inden, men skal man ikke lave et sidste strøg til sidst for at få ekstra beskyttelse ved skallerne? Måske ikke nødvendigt lige på dette sted, men generelt. Hvis ikke andet, ville det se bedre ud, hvis skruerne ikke var så tydelige.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Underspikning tror jeg, at det plejer at blive kaldt.
Og jeg er enig med Thomas_Blekinge, mal før opsætning.
Man går jo alligevel ikke og kigger op under tagudhænget.
Du kan jo altid duppe lidt maling på skruehovederne, det skader nok ikke skruen.
Hvor ofte plejer du at "renovere"?
Underspikningen er nok det, der holder længst på huset.
Og jeg er enig med Thomas_Blekinge, mal før opsætning.
Man går jo alligevel ikke og kigger op under tagudhænget.
Du kan jo altid duppe lidt maling på skruehovederne, det skader nok ikke skruen.
Hvor ofte plejer du at "renovere"?
Underspikningen er nok det, der holder længst på huset.
Med tanke på at jeg gør dette pga at jeg har malet huset forkert, så nærmer renoveringer sig oftere end for andre. 
Men det er også andre, mere synlige, detaljer såsom "veranda" rækværket udenfor hoveddøren. Men ah, ligegyldigt. Jeg var bare nysgerrig om der fandtes nogle tips derude nu når skruer bliver stadig mere almindelige.
Men det er også andre, mere synlige, detaljer såsom "veranda" rækværket udenfor hoveddøren. Men ah, ligegyldigt. Jeg var bare nysgerrig om der fandtes nogle tips derude nu når skruer bliver stadig mere almindelige.
På vores hus er beklædningen formalet og derefter fastgjort med sømpistol og tynde dykkere. Sandsynligvis kun elforzinket, men det ser ud til at fungere godt de godt 10 år, de har siddet (tidligere ejer).
Synes det ser pænt ud, og ville tro, det er den hurtigste måde også.
Synes det ser pænt ud, og ville tro, det er den hurtigste måde også.
Klik her for at svare