Hej.
Jeg har en idé om at sætte en travers op i min lade. Jeg har brug for en styrkeberegning af tagstolen for at se, hvor meget last den kan tåle.
Ville være taknemmelig, hvis nogen kunne hjælpe mig eller tippe mig om, hvor jeg kan henvende mig.
Jeg har vedhæftet billeder og en tegning, der viser tagstolen med mål, dimensioner og vinkler.
Tegningen viser punkterne A, B og C, og det er i disse punkter, jeg vil vide, hvor meget belastning de kan tåle.
mvh
Håkan

• Ritning af tagstol med mål, dimensioner og vinkler, viser punkterne A, B, C for belastningsberegning.
  • Lade med træramme, tagstol og reb, viser konstruktionens samlinger og vinkel. Høballer og strå på gulvet. Lyst vindue i baggrunden.
  • Loftet i en lade med synlige træspær samt høballer stablet op langs væggen.
  • En tagkonstruktion i en lade, viser træspær og bjælker, med detaljerede samlinger. Henvender sig til styrkeberegning for traversinstallation.
  • Loftkonstruktion i en lade med træbjælker og en central stålbjælke, set nedefra.
Senest redigeret:
Hvis dette dimensioneres efter dagens normer, holder de sandsynligvis ikke som de står nu, uden nogen travers. Skal du have en ordentlig erklæring, må du tage en bygningskonstruktör ud for at hjælpe dig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.