I gårsdagens storm blev vand presset ind gennem en ränndal til det kolde loft.
Resultatet var våd spånplade og isolering, det dryppede en mindre mængde vand fra loftlampen i gangen ..
Nu er spørgsmålet, hvordan jeg skal tørre dette op?
Med 250mm isolering er det koldt på loftet, så selvom det er lokalt fugtigt lige nu, er forudsætningerne for skimmelsvampevækst ikke optimale direkte.
Hvis jeg varmer med en byggeblæser, tørrer det godt nok hurtigere, men med varme bliver forudsætningerne bedre for skimmelsvampevækst ..
Hvordan skal jeg håndtere dette?
Skal det få lov at tørre langsomt af sig selv, eller skal jeg rive isoleringen op og trykke på med varme i stedet?