Det er to skydedøre, der mødes i hjørnet, og der står to regler 45x170 og 45x120 mod hinanden, som står på et stykke tagpap (det er den, der ses opvippet på billedet).
Det lysegrå er tætningslag til udendørs brug.
Problemet er altså, at vand ser ud til at trække ind mellem tætningslaget og stykket med tagpap, som reglerne står på, og resulterer i dette:
Reglerne ser tørre ud (det jeg ser af dem), og isoleringen, der ligger i hjørnet mod reglerne, er tør, så vand trænger kun ind under tagpappet, hvad det ser ud til.
Findes der en fornuftig tætningsmasse, man kan påføre under foderbrættet?
Det er ca. 16 mm mellem brættet og betonen i sprækken, der ses på billedet.
Nej, snitfladen er sandsynligvis ikke malet. Firmaet som gjorde det gjorde alt på en halv dag, så nogen maling kan jeg ikke forestille mig, at de nåede at få på...
Nej, snittytan er sandsynligvis ikke malet. Firmaet som gjorde alt på en halv dag, så nogle maling kan jeg ikke forestille mig, at de nåede at få på...
da skal du absolut ikke fuge. bedre det er åbent, så det tørrer, når det holder op med at regne.
hellere da gøre noget ved alt den rå beton udvendigt
då ska du absolut inte foga. bättre det är öppet så det torkar när slutar regna.
hellre då göra något åt all ren betong utvändigt
Så du tycker altså at det er bedre at vandet har frit at løbe ind i huset?
Nej slib alt tæt skikt/maling væk og prime, for derefter at fuge det igen med en fuge som er beregnet til at fuge betonelementer. Sika har i sit sortiment. Det skal være ren beton ellers fæster ikke fugen ordentligt.
Hvordan er det lavet under tærsklerne?
Så du tycker altså, at det er bedre, at vandet frit kan løbe ind i huset?
Nej, slib alt tætningslag/maling af og prim, for derefter at fuge det igen med en fuge, der er beregnet til at fuge betonelementer. Sika har det i deres sortiment. Det skal være ren beton, ellers hæfter fugen ikke ordentligt.
Hvordan er det lavet under tærsklerne?
fuger man endetræet, så får lettere fugt der. bedre hvis den var olieret/malet.
behandle al beton, der står i regn/udendørs.
Hmmm...
Det er opvarmet soveværelse nedenunder, så derfra kommer ingen fugt op. Udenfor indglasningen af altanen er der en smal gang (udendørs) som er tætnet (det er den der ses som lys grå plade på billedet).
Det er tætnet under vindue/vægpartierne også, så det kan jeg ikke fjerne.
Det er altså betonplade nederst, som er tætnet, og så ligger der syllisolering under vinduespartierne/skydedøre. I hjørnet ligger der et stykke tagpap ovenpå tætningslaget, og på tagpappen står reglarne, der bygger hjørnet.
Der er fald på gangen væk fra vinduespartiet, så det regn, der løber langs glasset, skal løbe bort (ikke ind), men tilsyneladende kommer der alligevel vand ind, og det eneste sted det kommer ind er under tagpapsstykket, der ligger i hjørnet.
Når jeg løfter tagpappen, kan jeg se, at det er helt vådt under den, og det ser ud til at blive en slags kapillæreffekt der mellem tætningslaget og pappen, som suger vand ind. Ovenpå tagpappen og træet er det tørt.
Kan jeg fuge som billedet viser, altså kun mod tagpappen og ikke op imod træet?
Hvilken fuge fungerer så mod tætningslaget og tagpap?
Ja, problemet er jo, at filten er lidt oprejst. Jeg overvejer, om jeg skal forsøge at få fjernet så meget som muligt af filten og så få ind noget fugemasse, så eventuelt vand, som løber/regner mod, ikke kan løbe indad...
Det der vil jo aldrig blive rigtig tæt hvilke idioter der har bygget det sådan. Skulle have støbt en beton kant på mindst 5 cm for at stoppe vandet. Men klena du i fog men før eller senere vil vandet finde sin vej ind.
Det der blir jo aldrig rigtig tæt hvilke idioter som har bygget det sådan. Skulle have støbt en betonkant på mindst 5 cm for at stoppe vandet. Men klena du i fog men før eller senere kommer vandet til at finde vej ind.
Næ, så er det jo (selvom lidt latex kan gøre underværker ved skævt afskårne gipsplader)...
Nu handler det vel lidt om at "redde situationen"... Problemet er ikke vinduesfirmaet egentlig, men firmaet der støbte altandelen/gangen som lagde for højt fordi de syntes det blev bedre sådan med mindre tærskel...
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.