Vi har haft en snedker her, som har bygget vores badeværelse ud og sat en dør, hvor der tidligere var en korridor. Jeg tænkte nu på at spartle og male, men hvordan skal jeg løse højdeforskellen mellem den gamle og nye væg? Jeg synes, det ser ud til at være for stor forskel i niveau (ca. 1 cm) til kun spartel. Hvad kan jeg fylde ud med? Tips modtages med tak!

• Dør i nyt badeværelse med synlig forskel i vægniveau mellem gammel og ny væg, 1 cm niveauforskel ses langs dørrammen.
  • Billedet viser en vægkonstruktion med niveauforskel på ca. 1 cm ved en overgang mellem en ny og gammel væg, en tommestok bruges til måling.
  • Væg med skrue og blyantmærke, viser en synlig niveauforskel mellem ny og gammel væg på ca. 1 cm, som skaber udfordringer ved spartling.
  • Døråbning med plastdække til nyligt udvidet badeværelse, synlig niveauforskel mellem gammel og ny væg, værktøj og poser i forgrunden.
  • Hvid dør installeret i en væg med synlige forskelle i niveau mellem gamle og nye vægpaneler. Radiator ved siden af døren.
Primer og en fiberforstærket vægspartel, skru op tættere maksimalt 150mm imellem.

Tak så meget. Hvad gør primer for forskel egentlig? Er det vedhæftningen?

Jeg undrer mig også over, hvad du mente med at skrue tættere?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.