Har skaffet en infrapanel til at fastgøre i loftet, men fastgørelsen på panelet er lavet til at fastgøre i væggen.
Har siddet og funderet i nogle uger på, hvordan man skal fastgøre den i loftet uden risiko for, at den glider ud af sit fæste. De ideer jeg er kommet på, involverer for komplekse og meget arbejde for lidt væsen.
Hvad med at hænge den op på fire skruer som det er tænkt og så sætte en klods eller lignende som stop på en side som forhindrer den i at flytte sig og glide ud af skruehovederne?
Det tænkte jeg også på, men det bliver ret grimt, hvis klodsen bliver større end selve panelet. Den skal skrues ind uden for panelet, eller er det bare mig, der er obyggteknisk...
Ja den må jo sidde udenfor panelet, men så meget stor behøver den vel ikke at være? Det rækker måske egentlig med en skrue, der forhindrer den i at kunne bevæge sig i den retning, som sporene i ophængningen er i. Så er det måske pænere med en liste i samme bredde som panelet. Kan jo også skaffe dig et stykke aluminium eller pladeprofil for at matche panelet bedre.
Forsøgte mig med dette i weekenden. Fy, det var katastrofe. At bare hænge panelet fast i loftet med 4 skruva var jo helt umuligt. Det var otynpligt og tungt og at linjere så at alle fura skruva haman i hullerne og så låse den... Så skal den ned igen for at jeg skal montere lidt kabler og annar pilleri. Iaf, jeg gav op efter 20 forsøg.
Skal til bauhaus og skaffe lidt u-profiler og fikse lidt kroge på panelet så at den kan glide ind i u-profilen... so much for billig gør-det-selv...
Forsøgte mig på dette i weekenden. Fy, det var katastrofe. At bare hænge panelet i loftet med 4 skruer var jo helt umuligt. Det var uhåndterligt og tungt og at linjere så at alle fire skruer ramte hullerne og så låse den... Så skal den ned igen for at jeg skal montere lidt kabler og andre småting. I hvert fald, jeg gav op efter 20 forsøg.
Skal til bauhaus og skaffe nogle u-profiler og lave nogle kroge på panelet, så den kan glide ind i u-profilen... so much for cheap DIY...
Nu har man fået panelet op. Købte U-profiler og måtte modificere panelets fastgørelsesbeslag lidt, og så gik det fint at få den op. Godt tip med magnet, et stort "men" ... de mister deres kraft med årene. Om det så tager 10 år eller 20 år er en anden sag. Vil nødigt gå under den og være bange for at den falder pladask i ansigtet en dag.
Jeg skal tage den ned igen for at fastgøre nogle kabler, vil tage billeder af hvordan jeg gjorde.
Et spørgsmål, jeg skal trække en installationskabel langs væggen i hjørnet. Jeg har fliser på væggene i bryggerset, og jeg ved ikke rigtig hvordan man skal fastgøre kablet på væggen. Hvad bruger man? Hvor sætter man beslagene? I væggen eller loftet? Jeg tror ikke man skal bruge skrueklemmer...
Tænkte på det, men det er en EKK og er hyperstiv samt er en installationskabel. De skal vel clipses fast? Sammenlign med en almindelig lampesnor. Ja... vil bare gøre det rigtigt, klager over folk der gør fejl og man vil ikke begå dobbeltmoral så at sige. =)
Det er nok første gang jeg hører nogen kalde EKK for hyperstiv. Ofte vil man ikke have EKK synligt klamret netop fordi den anses for slasket og svær at få pænt klamret. Er du sikker på at det virkelig er EKK?.
Hvordan som helst er der ikke noget galt i at lægge EKK i en kabelkanal.
Det er nok første gang jeg hører nogen kalde EKK for hyperstiv. Ofte vil man ikke have EKK synligt klamret netop fordi den anses for slasket og svær at få pænt klamret. Er du sikker på at det virkelig er EKK?.
Uanset hvad, er der intet galt i at lægge EKK i en kabelkanal.
Haha! Halløjsa! Tror du man har håndteret fodboldlængder af kabler eller? =) Har ikke sat så mange installationskabler op i sit liv. Der findes sikkert værre =). Hvis man vil have det pænt, hvad skal man bruge i stedet for EKK, når den er slasket? Nu har man 25m af EKK, men så har man lidt alternativer ved næste lejlighed.
Så skiftede fra EKK til RKK og fik kabelkanaler (Gode kabelkanaler fra Schneider, ellers løsner de efter 1 dag).
Fundrede ud, hvordan man skulle montere den på ny og nat kl. 5 så det færdigt.
Fjernede beslagene fra panelet og skaffede u-profiler. Op med tingene og så slide tingene ind. Lidt bøvlet, men ikke så bøvlet som at forsøge at montere panelet med 4 skruer og få mælkesyre.
Jeg har absolut ingen erfaring med infrapanel, så jeg har ingen idé om, hvor godt de varmer, hvordan det opleves bortset fra at det er varmt, når man går under det, etc.. samt hvor meget energi det bruger. Får se om nogle dage.
Heldigt at panelet er appstyret, det ville have været et helvede at gå op og ned af en stol for at justere temperaturen.
Så nu kan man afslutte tråden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.