5,871 læst ·
28 svar
6k læst
28 svar
Hvordan skære lecablokke, der ikke kan saves traditionelt?
Har jeg også tænkt på, men det bliver jo forkert længere væk på væggen, hvor gipsen pludselig stikker udenfor en masse. Væggen og lecablokkene følger desværre ikke hinanden hele væggen. Kanten bliver mindre og mindre for at efter 7-8 meter være i niveau med hinanden.G Gabbe1 sagde:
Men det er jo præcis sådan en vinkelsliber/kap, jeg leder efter, men ikke har fundet hos Bauhaus, K-rauta med flere. Det vil sige med en skæreskive, der kan lægges direkte mod overfladen uden at centerbolt og låsemekanisme bygger ud.M myrstack sagde:Der findes jo vinkelslibere, der er lavet til svære rum, som med et klinge til leca i princippet ville gøre, at du kan skære langs væggen. En inspiration fra Metabo nedenfor.
[bild]
Og egentlig for at nævne det, men absolut ikke anbefale det, så findes der ekstreme varianter af trykluftdrevne vinkelslibere med en lang aksel, som man selvfølgelig kan montere en diamantklinge på, men risikoen for at ende i følgende tråd kan være betydelig på [link]
Tror du er tilbage på økse alt fladt jern på borehammer, hvis du ikke skal have støv overalt. Vandkølet er udelukket, hvis du ikke vil presse fugt ind i væggen/sylen. Alt der roterer vil kræve tømning af garage eller indeslutning.C ChrisCornell sagde:
Min forhåbning er en slags kapsav, der gør "rene snit" så jeg slipper for det værste støvM myrstack sagde:
Aha!F fribygg sagde:
Tanken har slået mig, men væg og lecablokke er ikke lige mod hinanden hele vejen, desværre. Også lidt rodet med alle dåsehul og udtag på væggen, selvom det kan fikses.
Nærmest tilhands er nu at køre med forsænket kappeskive, selvom jeg ikke kommer helt tæt op mod væggen.
Klik her for at svare