Eller monter to ekstra lag gips på væggen.

• Synes
Fox Lane og 1 anden
  • Laddar…
G Gabbe1 sagde:
Eller montera två extra lager gips på væggen.
Har jeg også tænkt på, men det bliver jo forkert længere væk på væggen, hvor gipsen pludselig stikker udenfor en masse. Væggen og lecablokkene følger desværre ikke hinanden hele væggen. Kanten bliver mindre og mindre for at efter 7-8 meter være i niveau med hinanden.

• Wow
Fox Lane
  • Laddar…
M myrstack sagde:
Der findes jo vinkelslibere, der er lavet til svære rum, som med et klinge til leca i princippet ville gøre, at du kan skære langs væggen. En inspiration fra Metabo nedenfor.
[bild]
Og egentlig for at nævne det, men absolut ikke anbefale det, så findes der ekstreme varianter af trykluftdrevne vinkelslibere med en lang aksel, som man selvfølgelig kan montere en diamantklinge på, men risikoen for at ende i følgende tråd kan være betydelig på [link]
Men det er jo præcis sådan en vinkelsliber/kap, jeg leder efter, men ikke har fundet hos Bauhaus, K-rauta med flere. Det vil sige med en skæreskive, der kan lægges direkte mod overfladen uden at centerbolt og låsemekanisme bygger ud.

Du må køre med sådan en skive, men forvent at det bliver lidt beskidt...

En gul diamantbelagt slibeskive til vinkelsliber bruges til grove overflader eller betonarbejde, kan forårsage støv ved brug.

useless useless sagde:
Du får køre med en sådan her skive, men regn med at det bliver lidt snavset...

[billede]
Ja, det var en sådan diamantrondel jeg begyndte at bruge, men det bliver ulækkert støvet og beskidt samt svært at få det jævnt. Så jeg vil undgå den, ellers skal jeg tømme hele garagen.

useless useless sagde:
lidt smudsig...
Årets underdrivelse.

• Synes
KjellTimell og 2 andre
  • Laddar…
C ChrisCornell sagde:
Jep, det var en sådan diamantrondel jeg begyndte at bruge, men det bliver ulækkert støvet og snavset samt svært at få det jævnt. Så jeg vil undgå den, ellers må jeg tømme hele garagen.
Tror du er tilbage på økse alt fladt jern på borehammer, hvis du ikke skal have støv overalt. Vandkølet er udelukket, hvis du ikke vil presse fugt ind i væggen/sylen. Alt der roterer vil kræve tømning af garage eller indeslutning.

M myrstack sagde:
Tror du er tilbage på økse alternativt fladt jern på borehammer, hvis du ikke skal have støv overalt. Vandkølet er udelukket, hvis du ikke skal trykke fugt ind i væggen/sylen. Alt der roterer vil kræve tømning af garage eller indelukning.
Min forhåbning er en slags kapsav, der gør "rene snit" så jeg slipper for det værste støv :)

Jeg tror, at det både er hurtigst, enklest og billigst at salle på væggen, så den bliver tykkere og dækker lecan.

F fribygg sagde:
Jeg tror, at det er både hurtigst, nemmest og billigst at sala på væggen, så den bliver tykkere og dækker lecan
Sala?

C ChrisCornell sagde:
Sala?
Byg på væggen(sala), med tynd lægte/strimmel af osb og en ny gipsplade(eller dobbelte plader) så den nye overflade dækker lecasokkelen.

F fribygg sagde:
Byg på væggen(sal), med tynd lægte/strimmel af OSB og en ny gipsplade(eller dobbelt plader) så den nye overflade dækker lecasokkelen.
Aha!
Tanken har slået mig, men væg og lecablokke er ikke lige mod hinanden hele vejen, desværre. Også lidt rodet med alle dåsehul og udtag på væggen, selvom det kan fikses.

Nærmest tilhands er nu at køre med forsænket kappeskive, selvom jeg ikke kommer helt tæt op mod væggen.

C ChrisCornell sagde:
men vägg och lecablock är inte raka gentemot varandra hela vägen
Det er derfor, jeg foreslår at sala på væggen i stedet for blot at slå på dobbeltplader, hvilket sandsynligvis er den hurtigste metode.

F fribygg sagde:
Det er derfor jeg foreslår at sala på væggen i stedet for bare at slå på dobbelte plader, hvilket sandsynligvis er hurtigst.
Ah, du tænker sådan. Fan det var ikke dumt. Tak(y)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.