3,549 læst ·
15 svar
4k læst
15 svar
Hvordan save her?? -går det? (Indre hjørne)
Side 1 af 2
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Hej.
Jeg skal lægge laminatgulv og vil save den nederste del af listen væk for at "skubbe" gulvet ind under.
Jeg vil helst ikke fjerne listen for at save og undrer om det går at save den på plads?
Taknemmelig for tips!!

Jeg skal lægge laminatgulv og vil save den nederste del af listen væk for at "skubbe" gulvet ind under.
Jeg vil helst ikke fjerne listen for at save og undrer om det går at save den på plads?
Taknemmelig for tips!!
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Jeg har faktisk en sådan her:

Men den går jo ikke helt ind i hjørnet vel?

Men den går jo ikke helt ind i hjørnet vel?
For værktøjsfetichisten er det nok kun en Fein Multimaster, der gælder 
Et lille praktisk multiværktøj, der er ekspert på sådanne opgaver.
Et tyndt fleksibelt blad med en meget høj frekvens giver utrolig skarpe snit på de mest umulige steder.
Årets "godt at have ting"

Et lille praktisk multiværktøj, der er ekspert på sådanne opgaver.
Et tyndt fleksibelt blad med en meget høj frekvens giver utrolig skarpe snit på de mest umulige steder.
Årets "godt at have ting"

Clas Ohlson har en "Silky Finsnickar/hobbysav" som ser ud til at kunne fungere.

http://www.clasohlson.se/shop/store...;WAGID=19281&NoCache=3/2/2006+12:07:25+AM

http://www.clasohlson.se/shop/store...;WAGID=19281&NoCache=3/2/2006+12:07:25+AM
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Tak for tips.
MathiasS -> hehe, nå, må nok slide den ned jeg har først...
elof -> Har faktisk overvejet om en Fein Multimaster kunne klare det, har en ven der har en jeg skal nok forsøge at låne den. Den bliver nok desværre lidt for dyr at købe til netop dette projekt og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ellers kan bruge den til... Og så er der vel ikke nogen "Taiwaner" der har kopieret en billigere kopi af den heller?
cpalm -> Den der har vel tænderne den "forkerte vej" (eller den rigtige hvis man vil), jeg må vel have en af trækomodel.
MathiasS -> hehe, nå, må nok slide den ned jeg har først...
elof -> Har faktisk overvejet om en Fein Multimaster kunne klare det, har en ven der har en jeg skal nok forsøge at låne den. Den bliver nok desværre lidt for dyr at købe til netop dette projekt og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ellers kan bruge den til... Og så er der vel ikke nogen "Taiwaner" der har kopieret en billigere kopi af den heller?
cpalm -> Den der har vel tænderne den "forkerte vej" (eller den rigtige hvis man vil), jeg må vel have en af trækomodel.
Ja lån er perfekt, tror dog, du vil blive meget glad for denne lille hyggelige maskine.Rostig_9000i_-88 sagde:elof -> Har faktiskt overvejet om en Fein Multimaster kunne klare det, har en ven som har en, jeg skal nok prøve at låne den.
Den bliver nok desværre lidt for dyr at købe til lige dette projekt, og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ellers kan bruge den til...
Så er det vel sådan, at ingen "Taiwanare" har kopieret frem en billigere kopi af den heller?
Var selv lidt skeptisk da jeg købte min, men har fundet flere og flere anvendelsesområder til den.
Præcis som du siger, så er den alene i sin slags (hvad jeg ved af), er vel ingen der har formået at kopiere den endnu, den er god i hvert fald, selvom den er lidt smådyr.
Held og lykke!
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Ifølge beskrivelsen en "specialmodel" som afvirker åt begge veje.[/quote]cpalm sagde:
Jamen se ;D
Jeg læste bare på den øvre tekst :-[.
En sådan måske man skulle prøve om jeg ikke får fat i Fein-maskinen.
Tak!
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Ja låne er perfekt, tror dog du kommer blive meget begejstret for denne lille hyggelige maskine.elof sagde:[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]
elof -> Har faktiskt funderat om en Fein Multimaster skulle fixa det, har en kompis som har en jag skall nok forsøge låne den.
Den blir nok desværre lidt for dyr at købe til netop dette projekt og jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan bruge den til mer...
Så er det vel sådan at ingen "Taiwanare" har kopieret en billigere kopi af den heller?
Var selv lidt skeptisk da jeg købte min, men har fundet flere og flere anvendelsesområder til den.
Præcis som du siger så er den alene af sin slags(hvad jeg ved af), er vel ingen der har lykkedes kopiere endnu, god er den iaf, selvom den er lidt smådyr.
Held og lykke![/quote]
Tips til flere anvendelsesområder?
Pris (omtrent) ?
Multimastern fra fein findes i tre forskellige pakker; Start, Select og Top. Forskellene mellem pakkerne er, at Start indeholder en lidt enklere maskine uden styreelektronik, og derefter ligger forskellen primært i tilbehøret i kassen (se mere på linket)
http://www.fein.de/multimaster/se/multimaster/index.html
Brugsområder så...ja som en dremel bare bedre
Savet er det, jeg har brugt mest, men trekantsliberen har også været i gang en del. Kort sagt er den perfekt til alle mindre slibe- og poleringsopgaver.
Prisen så...min Top-sæt kostede 2500 ekskl. moms, men vælger man det mindre sæt, falder prisen nok med cirka tusind kroner. Tilbehør kan man jo købe til, hvad man har brug for.
(På linket er der et link til "brugsområder", hvor alle fordele ved maskinen tages op)
http://www.fein.de/multimaster/se/multimaster/index.html
Brugsområder så...ja som en dremel bare bedre
Prisen så...min Top-sæt kostede 2500 ekskl. moms, men vælger man det mindre sæt, falder prisen nok med cirka tusind kroner. Tilbehør kan man jo købe til, hvad man har brug for.
(På linket er der et link til "brugsområder", hvor alle fordele ved maskinen tages op)
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Ja, det er jo iof. en mulighed.Styx sagde:
Jeg har fået fat i vennen nu og skulle låne hans Fein, så det bliver et forsøg med den.
Tak for alle svar!
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Listbiten er væk ...har også givet mig i kast med flere lister
.
Elof -> Jeg blev helt solgt på multimastern - hvilken tingest! [smiley=thumbsup.gif]
Elof -> Jeg blev helt solgt på multimastern - hvilken tingest! [smiley=thumbsup.gif]