Købte tre længder af Lundbergs 45 mm runde gelænder i eg. De sælges i stykker på 2300 mm. Nu er det sådan, at jeg har brug for at sammensætte, men kan ikke finde info nogen steder om HVORDAN!

Gelænderet har et 10 mm hul i hver ende, som jeg mistænker er beregnet til at fastgøre endeknopper i. Når jeg saver til den længde, jeg har brug for, vil dette hul jo forsvinde.

Fyren fra Beijers foreslog, at jeg kunne slå lidt 10 mm rundstav i og lime i samlingen, men jeg tror ikke, det vil holde. Jeg mener, jeg har læst et sted, at der findes en "samlingsbolt" til formålet. Er der nogen, der ved det?

/C

Jeg anvendte rundstav, mindst 10mm. At bore et nyt hul er som at sende nogen til månen... Måske lettere hvis man har bedre værktøj. Sådan gjorde jeg. Sav en 7 cm stykke af, der bruges som skabelon. Bor igennem det så lige som muligt. Lad derefter stykket rotere frit på boret, nu er det tydeligt at se, hvor skævt du egentlig har boret. Tryk sandpapir mod endetræet, indtil det bliver helt plant. Brug derefter som skabelon. Det virkede for mig. Har man bedre værktøj er det måske 100 gange lettere. Så jeg er selv begyndt at læse værktøjstråde...

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Jeg lavede min samling med en dominomaskine, men du skal stadig have samlingen liggende på en ledstångsholder. Ellers vil den brække.

Brug 10mm gevindstang og Polyuretanlim. Sidder som bjerget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.