Hej!
Jeg hjælper en ven, som har revet en væg ned.
Spørgsmålet er, om man kan sammensætte den grove bjælke mellem de 2 blå pile til højre
for at kunne lave en større døråbning?

Min tanke er, at man skruer et stykke i samme dimension over hullet, eller bliver det for spinkelt?
Indvendig væg med træramme og synlige ledninger. Blå pile viser sted for mulig bjælkeudvidelse for større døråbning.

Senest redigeret:
Hej,
Og velkommen til forummet.
Dit link til billedet virker dog ikke...
Tryk på knappen nederst til højre i dit indlæg, vælg Rediger og "Upload billede/video" efterfulgt af Indsæt, så fungerer det måske.

Cruzze Cruzze sagde:
Hej,
Og velkommen til forumet.
Dit link til billedet virker dog ikke...
Tryk på knappen nederst til højre i dit indlæg, vælg Rediger og "Upload billede/video" efterfulgt af Indsæt, så måske fungerer det.
Tak for hjælpen Cruzze!
Nu burde det virke.

• Synes
Cruzze
  • Laddar…
ByggareDD ByggareDD sagde:
Tak for hjælpen Cruzze!
Nu burde det virke.
Yes!

A
Hej
Jeg forstår det faktisk slet ikke.
Et 5cm stykke til samling? For at lave en 5cm åbning?

Det går nok godt, hvis du lader de gamle sidde og skruer den nye sammen med. Er man bekymret, kan man tage en limträbalk i stedet.

Edit: Jeg mener at lade dem overlappe en længere strækning, ikke bare en lap præcis over samlingen.

P.Öberg sagde:
Hej
Jeg forstår det slet ikke faktisk.
Et 5cm samlestykke? For at lave en 5cm åbning?
Oj jeg var nok lidt uklar, ikke samme dimension som åbningen men som bjælken.
Vi vil åbne op hele vejen mellem de ydre blå pile.

H HenrikHuslöse sagde:
Det går nok godt, hvis du lader de gamle sidde og skruer den nye sammen med. Hvis man er bekymret, kan man tage en limträbalk i stedet.

Edit: Jeg mener at lade dem overlappe en længere strækning, ikke bare en lap præcis over samlingen.
Det var sådan, jeg tænkte, overlappe så langt det går til højre og lige så meget til venstre.

A
Du kan gøre lidt som du vil. Det vigtige er, at den nye liggende regel ved siden af den gamle bliver ovenpå en stående regel.
De er ikke længden på overlappet i sig selv.

Skal I rive længere end de blå pile, er det sikkert en bjælke, der skal ind. Afhængigt af hvad denne væg nu bærer oppe

Edit; præciserer at den altså skal trækkes hele vejen over det nye dørhul. Fra en stående stolpe til en stående stolpe for at være lige så funktionel som i dag.

P.Öberg sagde:
Du kan gøre lidt som du vil. Det vigtige er, at den nye liggende regel ved siden af den gamle bliver ovenpå en stående regel.
De er ikke længden på overlappet i sig.

Skal I rive længere end de blå pile, er det sikkert en bjælke, der skal ind, afhængigt af hvad denne væg nu bærer op.

Edit; fortydliger at den altså skal føres hele vejen over den nye døråbning. Fra en stående stolpe til en stående stolpe for at være lige så funktionel som i dag.
Toppen! Tak for gode og hurtige svar.👍

Den højre bjælke ser ud til at have sin venstre støtte tilbage.

Den venstre bjælkes venstre støtte, hvad sker der med det? Fortsætter bjælken til venstre og hvad har den der for støttepunkter? Hvis man ikke ved det, bør man måske lade den have en stolpe under sig under den venstre blå bil....

MathiasS MathiasS sagde:
Den højre bjælke ser ud til stadig at have sit venstre leje tilbage.

Hvad sker der med den venstre bjælkes venstre leje? Fortsætter bjælken til venstre, og hvad har den der for leje punkter? Hvis man ikke ved det, bør man måske lade den have en stolpe under sig under den venstre blå bil....
tak for svar!
Det bliver nok som P.Öberg skriver, vi lægger en bjælke ved siden af den gamle med støtter i begge ender.

SSSS
Senest redigeret:
  • Synes
ByggareDD
  • Laddar…
Tænk på at der kræves en grovere bjælke, eftersom du får længere spændvidde.

• Synes
ByggareDD
  • Laddar…
SSSS SSSS sagde:
Jeg gjorde sådan her i et lignende tilfælde, lagde et VKR-rør under hele bjælken, inden jeg rev vægstumpen til venstre for åbningen ned, se tråd. På billedet nedenfor mangler der en regel/støtte direkte til højre for stikkontakten, som ses,

[link]

[billede]
Flot!
Tak for tippet!👍

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.