Hej,
Jeg er i gang med at bygge et skrivebord i datterens værelse. Tanken er at udnytte et indre hjørne, hvor jeg sætter "lister" på begge væggene i det indre hjørne. På den måde hviler bordpladen mod listerne ind mod væggen.

Der vil også være vægophængte skabe, som pladen vil ligge på i stedet for bordben. Jeg håber, at I forstår nogenlunde, men det er en ekstremt enkel løsning.

Nu til spørgsmålet;
I selve indre hjørne vil to plader af konstruktionskrydsfiner mødes/samles. Hvordan gør man det på den bedste/pæneste måde?

At save begge ender i 45 grader virker svært, da pladerne er ca. 50 cm brede. Dvs. der skal ikke meget fejlmargin til, før revnen vil vokse. Foretrækker altså at have "rette flader" mod hinanden. Se billede.

• Diagram over en skrivebordsdesign med to plader af konstruktionskrydsfiner, der mødes i et indvendigt hjørne uden ben, understøttet af lister mod væggen og væghængte skabe.
Jeg havde nok kexet ihop dem.
Men skal du ikke have bjørkplyfa i stedet?

• Synes
Hep
  • Laddar…
Jeg gjorde som så her.
Plan med sorte linjer på ternet papir, der viser en 90 graders samling i et hjørne.
Det jeg brugte var overfræseren, lim i samlingerne og så spændes de sammen på undersiden med disse.
En metal skarvbeslag på 150mm fra Bauhaus med skruer i begge ender, brugt til at spænde sammen undersiden af træstykker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.