Drengen satte sig på sværdet fra sommerferien, og det gik i stykker.
Har I nogle gode tips til, hvordan jeg reparerer det?
Det ville være ønskeligt, om slutresultatet blev lidt mere stabilt end originaludformningen.
Jeg har overvejet at skarve med en ny træstykke og bore ud i begge dele, men der bliver ikke så meget materiale tilbage i det eventuelle hul i sværdet.
Hvordan gik dette projekt?
Bor hullet ind i sværdet på det rigtige sted, stort nok og uden at sprække det, og i linje med håndtaget kan være lidt besværligt.
Men med god lim betyder det nok ikke så meget, hvis der bliver tyndt med materiale i sværdets side.
Polyuretanlim fungerer nok.
Ellers er der skruer med gevind i begge ender, stokskrue, plugskrue, dobbeltskrue. Findes i forskellige størrelser og længder fx til at forlænge runde gelændere til trapper.
Andet er kommet imellem, så sværdet er stadig 3delt.
Det med rækværksskrue lød interessant. Jeg gjorde nogle forsøg tidligere på at søge efter noget lignende, men fandt ikke de rette søgeord. Skal prøve lidt med dine søgeord.
Jeg ville lime parerstangen sammen med bladet og sandsynligvis bruge epoxy. Når det er klart, så bore for et stykke glasfiberstang og lime med epoxy. Et stykke gevindstang osv., der limes, fungerer sandsynligvis også, men det bliver tungere.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.