Hej! Vi har lige drænet kælderen, som har haft fugtproblemer, og når vi har tørret den ud, er det tid til at ordne væggene. Jeg pillede nogle løse stykker af og opdagede disse små tråde, der synes at være af træ/bambus-lignende karakter. Hvad kan det være? Er det bare at smøre puds på alle tomme huller?
Kælderen er fra 1926, og jeg mistænker, at det var længe siden, der blev gjort noget ved væggene.
Kælderen er fra 1926, og jeg mistænker, at det var længe siden, der blev gjort noget ved væggene.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 166 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,166 indlæg
Ser ud som en kloasongvæg, plankevæg med pudset rørmåtte, fast uden sprækkepanel, se her: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kloasongvägg
Hvis der er fugtproblemer, bør man nok ikke have hverken planker eller rør, da det er organiske materialer, som kan mugne og rådne.
Hvis der er fugtproblemer, bør man nok ikke have hverken planker eller rør, da det er organiske materialer, som kan mugne og rådne.
Tak for svaret!
Hvis det ikke er råddent og du beslutter dig for at reparere (og ikke rive ned), så skal du banke det der er rigtig løst og sprødt væk. Derefter vander du grundigt og påfører ny kalkpuds. Pas på, at du ikke påfører for tykke lag.
Cementpuds virker ikke. Det er for hårdt og vil løsne sig fra underlaget.
Cementpuds virker ikke. Det er for hårdt og vil løsne sig fra underlaget.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Kan der være skimmel under pudset i kælderen?
Bygningsfysik -
Hvordan reparerer jeg en murstensvæg, hvor pudset delvist mangler?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvordan fikser jeg vægge og gulv i kælderens værksted
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Mögel på putsen i källaren
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tant fixar i källaren
Socialt & Projekt