Vi monterede fibercementplader fra Byggmax i sommerhuset for et par år siden, og så vidt jeg husker, var der ingen rigtig eller forkert side. Læs på produktsiden for at kontrollere dette.

Vi skar pladerne med hobbykniv. Man ridser pladen et antal gange og bryder den derefter forsigtigt mod en kant.

Björn Sj Björn Sj sagde:
Hej
Har köpt Byggmax trossbottenskiva i fibercement.
Hvilken side skal være opad? Glatte eller ru?
Bedste måde at skære uden at få lungerne fulde af fibercementstøv?
Taknemmelig for svar fra jer med erfaring!
Erik Jansson1 Erik Jansson1 sagde:
Vi monterede fibercementplader fra Byggmax i sommerhuset for et par år siden, og hvad jeg husker, var der ingen rigtig eller forkert side. Læs på produktsiden for at kontrollere dette.

Vi skar pladerne med hobbykniv. Man ridser pladen et antal gange og så bryder man den forsigtigt mod en kant.
Tak! Byggmax er usikre...

• Synes
Erik Jansson1
  • Laddar…
Claes Sörmland
Det er et klassisk spørgsmål hvad angår masonitplader også. Havde en inspektør der mente, at den ru side skal vende nedad på masonitplader, for der kan kondens sætte sig, og da løber den ikke og danner større dråber, men fordamper bedre eller suges op i masonit lettere. Man kan måske bruge samme argument for fibercementplader? På den anden side har de så høj pH, at intet vil vokse på dem de første 50 år.

• Synes
Björn Sj
  • Laddar…
Jeg vil huske, at jeg brugte almindelig rundsav udendørs, da jeg skar mine sidste år. Følte ikke, at det støvede nævneværdigt i lungerne.

Har for mig, at jeg også kom frem til, at det ikke spiller nogen rolle, hvilken side der vendte nedad.

• Synes
Björn Sj
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.