Vi skal sætte en indervæg op for at lave et ekstra soveværelse, hvor vi gerne vil have en vis lysisolering til det tilstødende rum. Det behøver ikke at være helt tæt, men i det mindste ok.
Tænkte at køre dobbeltgips med isoleringsskiver imellem og en massiv dør, men problemet er:
Indertaget er træpanel med "render", som løber parallelt med, hvor loftsskinnen skal fastgøres, se billede hvor rød streg er, hvor loftsskinnen skal gå:
Hvad gør man her. Tætte med en form for fugemasse i renderne under skinnen?
Ja det afhænger jo lidt af, hvor meget arbejde du vil gøre, men almindelig billig latexfog/malerfog fungerer godt som lydisolering. Endnu bedre ville det selvfølgelig være, hvis du savede af loftet på begge sider og tilslutter loftet direkte mod konstruktionen, men det er måske overkurs.
Jeg havde sat skinnerne mod panelet. Så monteret dobbelte plader, 2xgips, eller osb + gips, men med lidt luft mellem plade/loft plade/væg osv., amo ikke direkte kontakt med pladerne. Så tætne. På gulvet, hvor jeg alligevel lister, har jeg brugt flexskum, da det går hurtigt og er drøjt, og tager også større sprækker (f.eks. illbruck FM330). Med tanke på panelet så sætter du sikkert loftliste også, så fungerer den også der. Ellers en god fugemasse.
Jeg ville have sat skinnerne mod panelen. Så monteret dobbelt plader, 2xgips, eller osb + gips, men med lidt luft mellem plade/loft plade/væg osv., altså ikke direkte kontakt med pladerne. Så tætne. På gulv hvor jeg alligevel lister, har jeg brugt flexskum, da det går hurtigt og er holdbart, og tager også større sprækker (f.eks. illbruck FM330). Med tanke på panelen så sætter du sikkert fodliste også, så fungerer det også der. Ellers en god fugemasse.
Ja, skal bruge fodliste, så måske bare gør det. Skal nok tætne rundt om dørkarmen også, så måske virker det også der? Dobbelt gips tænkte jeg bruge, så det bliver nok ok. Tak for svarene! Køber FM330 med det samme. Har en billig latexfuge derhjemme, men ved ikke rigtig hvor god den er.
Jo ska köra taklist, så kanske bara kör det. Kommer vel behöva tætte rundt dørrkarmen også, så måske funker der med?
Dobbeltgips tænkte jeg køre, så blir nok ok. Tak for svarene! Køber FM330 med det samme. Har nogen billig latexfog hjemme, men vette fan hvordan god den er.
Ja, jag ska køre loftliste, så måske bare køre det. Skal vel også tætne rundt dørkarmen, så måske fungerer det også der?
Dobbeltgips tænkte jeg køre, så bliver det nok ok. Tak for svarene! Køber FM330 med det samme. Har noget billig latexfug derhjemme, men ved fandeme ikke hvor godt det er.
Alle karme jeg har villet have lydtætte har jeg kørt med fm330 skum. Måske overkill, men det fungerer. Så køber jeg lydkarme til dørene. Jeg kører med kompakt (spånfyllfa) eller massive. Næsten lige så godt som en lydklassificeret inderdør men betydeligt billigere. Jeg plejer at handle på mindorr.se
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.