Hej!

Vi har købt en lejlighed i et lamelhuse i beton fra 1949 med lidt renoveringsbehov.

Vi fandt en revne i tapetet. Efter at have pillet viste det sig at være en revne i den underliggende betonvæg. Jeg forsøger at forstå, hvad jeg ser og overvejer, om der har været manglende overlap af armering, som er årsagen til revnen

Revnet i betongvægg bag tapet i en lejlighed fra 1949, synligt efter fjernelse af tapet; potentielt manglende armering som årsag.
Betonvæg med svær revne og udsat armering i gammelt lamelhus fra 1949. Skader på puds synlige, potentielle renoveringsbehov. Målebånd i sprække i betonvæg i et 1949 lamelhus. Tapet er fjernet, og sprækken måles for at vurdere omfanget af skaden.

Når man banker, bemærker man, at et større område er ramt.

Spørgsmålet er, hvordan man løser dette bedst? Kan det blive godt med den rette spartelmasse og derefter armeringsvæv i glasfiber? Hvilken type spartelmasse? Cementbaseret? Epoxibaseret? Andet?

Tak for al hjælp!

Senest redigeret:
T
Nogen form for cementbaseret masse som Husfix eller gipsbaseret variant typ Ardex 828 er det, jeg har brugt på lignende revner med godt resultat.

• Synes
Dlarahykciv
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.