2,414 læst ·
9 svar
2k læst
9 svar
Hvordan løser man nemmest regler, der ikke er lige?
Er i gang med at renovere et gammelt hus fra 30'erne, hvor reglerne slet ikke er i vater. Længst inde mod væggene er det højere end i midten, men selv mellem visse regler længere inde mod midten af rummet er der en del forskel.
Hvordan løses dette lettest? Skal man skrue nye regler fast på de gamle, men lidt højere, og sikre, at de er i vater? Prøve at lægge en planke ovenpå de eksisterende regler, hvor det er lavere?
Hvis man skal skarve på regler ved siden af, hvilken størrelse skal de have? Hvad er tilstrækkeligt?
Edit: Skal derefter lægge nyt gulvspån og ovenpå det gulv.
Hvordan løses dette lettest? Skal man skrue nye regler fast på de gamle, men lidt højere, og sikre, at de er i vater? Prøve at lægge en planke ovenpå de eksisterende regler, hvor det er lavere?
Hvis man skal skarve på regler ved siden af, hvilken størrelse skal de have? Hvad er tilstrækkeligt?
Edit: Skal derefter lægge nyt gulvspån og ovenpå det gulv.
På mine gulvreglar i mit hus (40'er) havde de lagt masonit og lumpapp i varierende tykkelse for at få gulvreglarne i niveau4 40talshuset sagde:Jeg er i gang med at renovere et gammelt 30'er hus, hvor reglarne slet ikke er i vater. Længst inde mod væggene er det højere end i midten, men selv mellem visse reglar længere inde mod midten af rummet, er der en hel del forskel.
Hvordan løses det nemmest? Skrue nye reglar på de gamle men lidt højere og sørge for, at de er i vater? Prøve at forlænge med en planke der, hvor det rammer ovenpå de eksisterende reglar?
Hvis man skal forlænge reglar ved siden af, hvilken størrelse skal de have? Hvad er tilstrækkeligt?
Edit: Skal derefter lægge nye gulvplader og ovenpå det gulv.
ja samme her.. De røg desværre af, da jeg fjernede gulvet. Men det føles som et stort arbejde at gøre det sådan.. Men absolut en mulighed. Desværre kan man jo ikke rigtig skrue-lime mod strøerne da, men det er måske ikke nødvendigt. Måske er det nok at skrue gulvspånet.Violina sagde:
Troede det var væg...4 40talshuset sagde:
Jeg renoverede/byggede en lejlighed med lignende problem.
Der høvlede vi ned hvor det var højt, så skruede vi reglar på siden hvor det var lavt.
Det enkleste er vel at tage ud en højde, så skrue nyt fra siden.
Jep, det lyder som jeg også har brug for at gøre det samme. Problemet er, at jeg ikke rigtig kan komme til med høvlen for at høvle strøerne ned mod væggen (de der er klart højst). De sidder delvist under væggen, men stikker selvfølgelig ud, men min maskine kan ikke komme til ordentligt.nino sagde:
Hvilke dimensioner er nødvendige for strøer, der skrues på eksisterende strøer, som skal bære gulvet?
Du burde vel kunne save en del væk med fx motorsav.
Jeg brugte det gamle gulv, som var måske 35-40mm tykt og 100-120mm brede.
Har fungeret i 15 år, ellers er det vel 45x95 reglar eller en anden bredde, det afhænger jo af, hvor meget det skal op.
Jeg brugte det gamle gulv, som var måske 35-40mm tykt og 100-120mm brede.
Har fungeret i 15 år, ellers er det vel 45x95 reglar eller en anden bredde, det afhænger jo af, hvor meget det skal op.
ja, måske går det med en sav. Desværre er der en eller anden planke, der hviler over kottlingar på den ene side. Tør ikke save for meget af den planke, da den ikke er så tyk. (Reglen i det tilfælde ligger under væggen, og så stikker plankerne ud, som holder gulvet oppe i sin tur.. Selvfølgelig er der altid noget, som skal drille..nino sagde:
skal op et par centimeter på det værste sted.
Klik her for at svare