Hej

Tak for alle svar.

Vores hall fik lige en ny yderdør, og nu har hallen brug for nye vægge og nyt gulv.

Hallen er fra 1920, så den behøver bare nyt laminatgulv/lister og tapet.

Jeg har et dilemma, at væggen ved yderdøren har et element.. hvis jeg sætter gips+foder rundt om døren, så går termostaten imod alt.

Findes der bøjede termostater (90 grader) eller findes der en anden løsning?

Jeg har ikke lyst til at betale en vvs'er 3000 kr bare for at flytte elementet.

Et andet spørgsmål jeg har, er hvor meget kan man bøje et element efter man løsner det fra væggen?

• Radiator ved væg med termostat tæt på en lyskontakt, udfordring med placering af foder omkring døren.
  • Radiator med termostatventil tæt på væggen i en entré med ubehandlet væg og synligt laminatgulv.
Ville det fungere med renoveringsgips måske?
Eller ligger det imod nu? Ser lidt dårligt ud

E egge80 sagde:
Ville det fungere med renoveringsgips måske?
Eller ligger den imod nu? Ser lidt dårligt ud
Overvejer at bruge en 6mm renoveringsgips.

Hej
Det må simpelthen indgå i det hele, at man fjerner elementet.
Lær at gøre det selv eller betal, spørg her på forumet, hvordan man gør.
Men kort beskrevet, tøm systemet for vand, løsne elementet og gør klar, monter elementet tilbage med de justeringer af rør der er nødvendige, og genfyld systemet og luft ud.
At undlade at fjerne elementet skaber problemer, og løsningen vil sandsynligvis se grim ud.
Nogle gange må man simpelthen gøre sig lidt ekstra umage, selv uden for komfortzonen.

Held og lykke.
/W

Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Hej
Det får helt enkelt ingå i det hela att ta bort elementet.
Lär dig göra det själv eller betala, fråga här på forumet hur man gör.
Men enkelt beskrivet, tøm systemet for vand, løsne radiatoren og gør klar, monter radiatoren tilbage med de justeringer af rør, der er nødvendige, og genfyld systemet og udluft.
At ikke fjerne radiatoren skaber problemer, og løsningen vil sandsynligvis se grim ud.
Nogle gange må man bare tage lidt ekstra fat, også uden for komfortzonen.

Held og lykke.
/W
Tak for svaret, har overvejet at købe en ny, frisk radiator. Googlede hvordan man skifter og får samme beskrivelse som du siger.

Finder en YouTube video om dette emne, men de viser ikke hvordan man gør.

Sådan ser vores ud.

• Rør og fittings til et radiatoranlæg ved en væg, med en grøn plastikboks i højre hjørne.
  • Rørinstallation med kobberrør og ventiler i et lille rum, papirarbejde ovenpå enheden, elektrisk boks monteret på væggen.
  • En hvid radiator med kobberrør monteret i et rum. En hylde med kabler og en blå vandkande ses ved siden af.
  • Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Jamen læg et par kroner til og byt når det andet alligevel fornyes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.