Jeg har lige skiftet indvendig trappe i 50'er huset, vi købte i efteråret. Overetagen blev påbygget i 2008, men konstruktionen af trappen virkede som noget fra et skævt hus, rent livsfarlig med små børn.

Havde tømreren inde, som rev den gamle trappe ned, skillevæg mod kældertrappen samt loft/gulv over kælderindgangen for at øge åbningens mål.
Fik derefter hjælp til at åbne den ene side mod stuen af den nye skillevæg for at gøre det let at trække el bagved.

Desværre er hele huset skævt og skruet sammen lige nu, ser det sådan ud... Ønsker tips og råd om, hvordan man kan få dette pænt og godt.
Skal jeg gipse ned til gulvbjælkelaget eller til samlingen af kældervæggen?
Hvordan løser jeg distancen mellem begyndelsen og slutningen af væggen, som I kan se, er forskellen ca. 4 cm.

Overvejede at bruge OSB strimler som afstandsstykke, men var usikker på, om det bliver for stor spænding i gipspladen.
En anden idé er, om man kan skjule samlingen på en pæn måde med noget samlingsliste eller lignende.
Flaske og pakke med messingbeslag på træhylde, OSB-væg i baggrunden, byggeprojekt detaljer ses.

Værktøj og byggematerialer ved uåbnet trappeopbygning i et hus fra 50'erne; blyant, rullestok, hobbykniv på træhylde tæt på bjælker.

Byggeprojekt med ny trappe, viser træramme nær væggen. Diverse værktøj og materialer placeret langs trappen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.