Hej

Jeg befinder mig i øjeblikket i en diskussion med min svigerfar vedrørende den mest effektive metode til at konstruere hjørner med løsvirke, med særlig fokus på maksimal varmeisolering og korrekt byggeteknik. I vedhæftede link er der en skitse, der illustrerer konstruktionen. Afsnittet med tre sektioner repræsenterer bygningens langside. Mit spørgsmål vedrører specifikt hjørnekonstruktionen, hvor en stumplanke placeres med centrumafstand 190 mm fra langsidens kant. Er dette en korrekt metode, eller findes der mere effektive alternativer?

Væg med skelet af træreglar med tværsnit 45x195, centrumafstand 600 mm og med mineraluldsisolering, indvendigt forsynet med horisontale 45x45 træreglar med dobbelte 13 mm beklædningsplader.

https://collaborate.shapr3d.com/v/2TqUrec4c8WHx41EVygag

D Danielka sagde:
Hej

Jeg er i øjeblikket i en diskussion med min svigerfar angående den mest effektive metode til at konstruere hjørner med løsvirke, med særligt fokus på maksimal varmeisolering og korrekt byggeteknik. I vedhæftede link findes der en skitse, der illustrerer konstruktionen. Afsnittet med tre sektioner repræsenterer bygningens langside. Mit spørgsmål vedrører specifikt hjørnekonstruktionen, hvor en stolpe placeres med centerafstand 190 mm fra langsidens kant. Er dette en korrekt metode, eller findes der mere effektive alternativer?

Væg med træstolper med tværsnit 45x195, centerafstand 600 mm og med mineraluldsisolering, indvendigt forsynet med horisontale 45x45 træstolper med dobbelte 13 mm beklædningsplader.

[link]
Sopig bild men så så här brukar man trolla till det

• Tegning af skitse med linjer, pile og tekst; eksplosiv symbolfortolkning til byggeprojekt eller teknikillustration.
P
D Danielka sagde:
Hej

Jeg er i øjeblikket i en diskussion med min svigerfar angående den mest effektive metode til at konstruere hjørner med løsvirke, med særligt fokus på maksimal varmeisolering og korrekt byggeteknik. I vedhæftet link findes en skitse, der illustrerer konstruktionen. Afsnittet med tre sektioner repræsenterer bygningens langside. Mit spørgsmål gælder specifikt hjørnekonstruktionen, hvor en stolpe placeres med centerafstand på 190 mm fra langsidens kant. Er dette en korrekt metode, eller findes der mere effektive alternativer?

Væg med skelet af træregler med tværsnit 45x195, centerafstand 600 mm og med mineraluldsisolering, indvendigt forsynet med horisontale 45x45 træregler med dobbelt 13 mm beklædningsplader.

[link]
Vedhæfter et billede.

Mvh Janne

• Håndtegnet diagram på papir, viser 45×45 installationsregel og 45×195 stolpe, mulig bygning detalje.
Janu78 sagde:
Bifoger et billede.

Mvh Janne
Interessant! Jeg antager, at venstresiden er langsiden?

P
D Danielka sagde:
Interessant! Jeg antager, at venstresiden langsiden?
Jeg plejer at have langsiderne længst, men det går lige så godt at gøre det i gavlvæggen, om man siger så!

Fandt dette på TræGuiden.

• Diagram af en bygningskonstruktion fra TräGuiden med detaljeret tværsnit af isoleringslag og materialer.
  • Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
ClasseClas
  • Synes
DanielKa
  • Laddar…
ClasseClas
D Danielka sagde:
Jeg fandt dette på TräGuiden.
Du fandt det selv 🙂

• Synes
DanielKa
  • Laddar…
Se mine spørgsmål i billedet - passer dette?

• Illustration af bygningsstruktur med markeringer og spørgsmål om placering af langside og kortlægning mellem 45x45-reglar.
P
D Danielka sagde:
Se mine spørgsmål i billedet - passer dette?
vi laver ikke det indre hjørne præcis sådan her men i henhold til den skitse, som jeg sendte til dig, primært på grund af kuldebroen, der er meget mange stolper i denne skitse! Men du kan følge denne, hvis du vil og synes, det er lettere.
Ja, du kan kortlægge mellem de vandrette installationsregel.

Janu78 sagde:
vi gør ikke indre hjørnet præcis sådan her, men ifølge den skitse som jeg sendte til dig, primært på grund af kuldebroen. Der er meget mange stolper i denne skitse! Men du kan følge denne, hvis du vil, og synes det er lettere.
Ja, du kan kortlægge imellem den vandrette installationsregel.
Tak for præciseringen. Jeg vil kigge på din skitse igen og vender tilbage, hvis jeg ikke forstår - men du mener, at der er færre/mindre kuldebroer i din løsning?

P
D Danielka sagde:
Tak for præciseringen. Jeg skal kigge på din skitse igen og vender tilbage, hvis jeg ikke forstår - men du mener, at der er færre/mindre kuldebroer i din løsning?
Ja færre stolper.

P
Janu78 sagde:
Japp færre stolper.
Det är många lösvirkesbyggare som använder den principen.

Janu78 sagde:
Det är många lösvirkesbyggare som använder den principen.
Jeg er ikke helt indviet i konceptet med kuldebroer, men din tegning indeholder væggene "mer" mængd isoleringsmængd.

P
D Danielka sagde:
Jeg er ikke helt inde i konceptet med kuldebroer, men din tegning indeholder væggene "mer" mængde isoleringsmængde.
Hvis du tæller antallet af stolper i hjørnet, hvad får du for resultat mellem min og jeres skitse?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.