Skal give mig i kast med en mindre renovering af datterens teenageværelse i kælderetagen. En af arbejdsopgaverne er at skabe glatte lofter. Loftet i dag viser spor af, hvad der ser ud til at være gammelt lim, som tyder på, at der engang har siddet plader eller lignende i loftet.

Loftet er dog solid beton, som af erfaring kræver solide værktøjer for at komme igennem. Så jeg er ikke super interesseret i at skulle plugge og bore renoveringsgips op med boremaskine og er ikke villig til at sænke loftet ved hjælp af regler. Er det nok at lime gipsen (og evt. kun sætte et par skruer), eller er det lettere helt at tænke bort gips og så give sig i kast med at spartle loftet i stedet? Eller forslag til en helt anden fremgangsmåde? Input værdsættes!

Et teenagerværelse med lyse gardiner, vindue og trappe udenfor. Loftet har synlige spor af gammelt lim.

Ö Örby Villastad sagde:
Skal give mig i kast med en mindre renovering af datterens teenageværelse i sutningsplanen. Et af arbejdsopgaverne er at skabe glatte lofter. I loftet i dag ses sporene af, hvad der synes at være gammelt lim, som antyder, at der på et tidspunkt har siddet plader eller lignende i loftet.

Loftet er dog solid beton, som af erfaring kræver kraftige redskaber for at komme igennem. Så jeg er ikke særlig ivrig efter at skulle plugge og bore op renoveringsgips med borehammer og er ikke villig til at sænke loftet ved hjælp af lægter. Rækker det at lime gipsen (og eventuelt kun sætte et par skruer) eller er det lettere at tænke helt væk fra gips og så give sig i kast med at spartle loftet i stedet? Eller forslag til en helt anden fremgangsmåde? Input værdsættes!

[billede]
Personligt ville jeg have spartlet, hvis jeg ikke havde kunnet/haft lyst til at sætte lægter og skrue et nyt loft op. Lim holder sandsynligvis, hvis der er en glat og ren overflade under...men så skulle man nok helst skrabe det rent alligevel, så kunne man lige så godt spartle?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.