983 læst ·
8 svar
983 læst
8 svar
Hvordan lave et enkelt uisoleret betonggulv
Jeg har et rum under/ved siden af kældertrappen (gammelt torp) som består dels af betongulv/mur og dels af jord/leca-kugler. Jeg vil gerne støbe et uisoleret betongulv over hele området for at kunne bruge det som depotrum.
Hvad er den anbefalede konstruktion for dette? Der kan sikkert komme en del fugt fra jorden.
Min tanke var at grave 10 cm ud, hælde leca-kugler i og derefter flydespartle et tyndt (20-50 mm) gulv ovenpå hele området (leca+eksisterende beton) for at få et sammenhængende færdigt gulv. Ville det fungere?
Hvad er den anbefalede konstruktion for dette? Der kan sikkert komme en del fugt fra jorden.
Min tanke var at grave 10 cm ud, hælde leca-kugler i og derefter flydespartle et tyndt (20-50 mm) gulv ovenpå hele området (leca+eksisterende beton) for at få et sammenhængende færdigt gulv. Ville det fungere?
Senest redigeret:
Hvis der er én ting, jeg med sikkerhed kan sige, at jeg fortryder ved mine tidligere renoveringer, så er det, at jeg alt for ofte har revet for lidt og ikke gået hele vejen.
Mit råd? Grav 30 cm ud, på med noget kapillarbrydende grus, på med passende isolering, derefter beton, derefter flydespartel over det hele. For virkelig at gøre det komplet, fjern betonen, der ligger (går hurtigere, end du tror, og at leje en ordentlig nedbrydningshammer koster ikke meget for en dag) og understøt midlertidigt trappen på noget. Tro mig, dit fremtidige jeg vil takke dig for, at du brugte nogle ekstra dage på dette.
Mit råd? Grav 30 cm ud, på med noget kapillarbrydende grus, på med passende isolering, derefter beton, derefter flydespartel over det hele. For virkelig at gøre det komplet, fjern betonen, der ligger (går hurtigere, end du tror, og at leje en ordentlig nedbrydningshammer koster ikke meget for en dag) og understøt midlertidigt trappen på noget. Tro mig, dit fremtidige jeg vil takke dig for, at du brugte nogle ekstra dage på dette.
Tak for tippet. Overvejede også at slå den eksisterende beton væk. Det her er jo bare et opbevaringsrum, så jeg tænkte at gøre det så enkelt som muligt.torparavgrund sagde:
Om der er en ting, jeg med sikkerhed kan sige, at jeg fortryder i mine tidligere renoveringer, så har det været, at jeg alt for ofte har revet for lidt ned og ikke gået hele vejen.
Mit råd? Grav ud 30 cm, på med noget kapillærbrydende grus, på med passende isolering, derefter beton, så flydespartel over det hele. For virkelig at gøre det komplet, slå den beton væk, der ligger (det går hurtigere, end du tror, og at leje en ordentlig nedbrydningshammer koster ikke meget for en dag), og støt trappen midlertidigt op på noget. Tro mig, dit fremtidige jeg vil takke dig for, at du brugte nogle ekstra dage på dette.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Golvvärme på oisolerat betonggolv?
Golv -
Microcement på oisolerat betonggolv i källaren, är det en hållbar idé?
Golv -
Tvättstuga med oisolerat betonggolv
Tvättstuga -
Enkelt lave hul i betonggulv?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Oisolerat betonggolv i källare - lägga klinkers direkt eller flytspacka först?
Golv